Corsa had te hoog co percentage en bij koude motor backfire tijdens plotseling gasgeven.
Bij warme en koude motor inhouden tijdens gasgeven.
Als je gasgeeft is het net of de auto zich eerst nog moet bedenken en na een seconde trekt hij pas door.
Net alsof er een soort vertraging inzit.
LMM en Lambdasonde vervangen, co probleem is nu verholpen.
Gaskleppotmeter vervangen, inhouden gebeurt nog steeds.
Kan iemand mij op weg helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke zijn de foutcodes?
X12XE is dat 16 klepper?
Bij die gaat ook de toerentalsensor op de krukas defekt, temperatuursensor e.d., maar je hebt de foutcodes nodig
Ja hij geeft foutcode krukassensor.
en het is inderdaad een 16 klepper.
Maar hij start wel meteen en goed, dus volgens mij is het dat niet.
Bij vw heb je dat ook, die geeft continu foutcode hall-sensor geen signaal.
Ik ben zelf richting EGR aan het denken, maar LMM waarden komen overeen met de benodigde waarden en
de emissie waarden zijn ook goed.
Erik,
Dit sensor kost in Bosch 60 euro en is handig op stock te hebben als je relatief regelmatig Opel doet. Toch maar proberen. Zonder overdrijven heb ik er dit jaar toch al een tiental vervangen telkenmale ik die foutcode kreeg en telkenmale probleem opgelost. Idem Astra.
Wat is nu 60 euro min je korting?
Controleer ook even de kraag van de katalysator.Deze scheurt heel vaak aan de bovenzijde waardoor hij bij het optrekken open gaat staan en zuurstof bij de lamdasonde trekt.
Sensor besteld even afwachten.........
Kat is in orde, emissiewaarden ook.
Sensor vervangen en code gewist.
Probleem nog steeds aanwezig.
Je weet zeker dat de ontsteking 100% is?
Welk is de juiste foutcode : beschrijving en P-nummer.
Met welk apparaat lees je uit?
foutcode blijft weg nu.
Geen foutcodes en gewoon toerental signaal op de snap-on tester.
Ik ga nu de sensor op de nokkenas proberen.
P0335 - krukaspositiesensor
mogelijke oorzaak: bedrading, krukaspositiesensor, motorregelmodule
Bedrading gemeten tot aan stekker
sensor vervangen.
Regelmodule vervangen???????
Geen collega in de buurt met Op-Com tester?
hij is er al voor bij de opel dealer geweest.
maar ja, als net de verkeerde monteur de auto krijgt......
ontsteking en compressie zijn trouwens goed.
verstuivers kan het ook niet aan liggen.
als de verbranding slecht is, zijn de emissiewaarden ook slecht.
ik wacht morgen die nokkenassensor nog even af en anders ga ik
toch toestemming aan de klant vragen om het regelapparaat op te sturen...
Zaterdag nokkenassensor en temp. sensor koelvloeistof vervangen, zonder resultaat.
Wat mij opvalt is dat de waarde dei de temp.sensor afgeeft vrij hoog is, ook de nieuwe.
Namelijk bij warme motor tussen de 100 en de 106 graden, zou dit niet tussen 90 en 95 moeten zijn.
Of zou dit een hint zijn richting regelapparaat.
Ik weet namelijk niet of de 16-polige diagnosebus zijn informatie VOOR het regelapparaat of UIT het regelapparaat haalt.
'Ontsteking en compressie zijn goed'
Je hebt het disblock dus uitgewisseld neem ik aan?
HEB je al eens de distributie gecontroleerd ,en in het bijzonder de stand van de ring van de nokkenassensor ?
Zit de luchtmassameter in de goeie richting ?
luchtmassameter vervangen en met de Tech 2 O2 BLM recetten en dan gaat die weer goed rijden, komt heel veel voor met namaakluchtfilters die teveel water doorlaten en de LMM stuk maken.
groetjes
FF Updaten!
Distributie stond goed, lmm os ook al vervangen.
Regelapparaat is opgestuurd naar AC-tronics, zonder resulaat.
ECU uitgewisseld met andere corsa met zelfde motorcode, zonder resultaat.
bobineblok ook nog eens uitgewisseld, zonder resultaat.
Wat mij opviel is dat de motor goed liep als is de, al 2 maal vervangen temp.senor, inspoot met vriesspray.
Heb in overleg met de klant de temperatuursensor eruitgedraaid, bout in het gat gestopt, en de sensor
met vulkaniserende tape aan de koelwaterslang gemonteerd, zodat de afgegeven temperatuur aan het regelapparaat
zo'n 15 tot 20 graden lager is dan in de flens. uitgelezen met tester. geeft nu bij warme motor +/- 75 graden aan.
De auto loopt nu goed en co en lamda is ook goed.
Het is natuurlijk geen echte oplossing, maar het heeft wel tot resultaat geleid.
en heb je de stekker van de temperatuursensor al vervangen ?
uhh.... nee.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar