Opel Vectra: Daar gaat ie weer! een nieuwe uitdaging met Vectra koltec g3 sys

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v ecotec

Okey mensen lets begin...

Laatst had ik een probleem met schokkirig rijden bogies vervangen en ook de kabels.. probleem was weg.
Ik heb inmiddels weer 2000 km probleemloos gereden.

Maar nu, vanmorgen reed ik van arnhem naar Rockanje ( achter Rotterdam) na ongeveer 70 km gereden te hebben begint mijn auto in te houden ( ik reed 130) als ik gas los liet deed ie normaal gad ik gas dan trok hij even om vervolgens weer in te houden..
Ik dacht toen misschien te laag koelvloeistof niveau dus even gestopt bij een benzine pomp zie ik dat mijn verdamper helemaal wit is... ijs dus. ( handig zo een mini airco maar niet op deze manier)
ik ben toen verder gereden op bezine en na 30 km heb ik hem weer op gas gezet, dit ging even goed en daarna schakeld het systeem vanzelf op benzine, waar hij overigens prima op rijd.
affijn aangekomen dagje vermaak gehad... nu de terug weg. Eerst ben ik op benzine gaan rijden zo een 40km en heb toen overgeschakeld op gas waarop ik 90 km zonder problemen op gas heb gereden. sta ik vlak bij mijn huis voor een stoplicht gaat ie inhouden bij stevig doortrekken en als ik rustig wegrijd geen probleem. eigenlijk hetzelfde probleem als toen ik heen reed alleen nu bij lage snelheid.
thuis gelijk motorkap geopend en geen ijs verdamper was warm.

wat kan het zijn :D
ik heb zelf in gedachte dat er rotzooi heeft gezeten in de slang waar koelwater doorloopt door de verdamper.
ik heb namelijk een maand geleden de radiator vervangen omdat deze lek was maar had in de lekke radiator zo een busje grijs poeder gegooit om het lekken tegen te gaan.
misschien is die rotzooi eruit gekomen op de terugweg waardoor de verdamper niet meer bevriest. maar toch hield hij op het laatst in...

Ik hoop iets te vernemen.
met vriendelijke groet,

Dennis

dennis27

Geplaatst door dennis27 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

cdk (0), 17 jaar geleden

Op deze site kan je veel vinden om jouw probleem op te lossen.

http://www.google.nl/search?as_q=koltec+...

Bman (0), 17 jaar geleden

het probleem is opgelost,
ik zit nu op een account van een vriend van me.

Ik had de auto eerst naar de gasspecialist gebracht die een reinigingsbeurd zou doen.
hij had de verdeler niet gedaan omdat hij er lastig bij kon komen en ik anders moest rekenen op 3 manuren.
na 80 euro en een genaaid gevoel ben ik weggegaan.. om thuis alsnog de verdeler schoon te maken.
ik zag gelijk al wat zwarte korreltjes in het filtertje wat betekend dat de membramen bijna aan zijn eind zijn, ( binnenkort reviseren dus) ik heb flosdraad door de 4 poorten gehaald en gecleant met remreiniger.
boeltje weer in elkaar gezet. gecontroleerd op lekker en gestart. prbleem compleet weg.
ik ben happy.

groet dennis.

ps nog een vraagje als je een barstje in je koplamp hebt komt de auto dan door de keuring?
hij vervormt het beeld niet.

popey (0), 17 jaar geleden

Volgens mij komt tie niet door de keuring omdat afhankelijk van het type koplamp de reflector nat kan worden en de lichtbundel kan vervormen.

popey

jetten (0) PRO, 17 jaar geleden

als het lichtbeeld goed is en er geen scherpe delen aan het glas zitten geen probleem

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

dichtmaken met streepje siliconenkit en hij kan nog jaren mee, ( Mits reflector geen roestschade heeft).

Groeten Marcel

omega81 (0), 17 jaar geleden

Bij Koltec is het altijd gezeik met de verdeler.(stapenmotor)
Ik heb nu 3 keer koltec gereden en bij allemaal moest ik na verloop van tijd de verdeler schoonmaken.
Dit is trouwens redelijk simpel en kost zeker geen 3 manuren.
Deze verdelers zitten meestal op vrij gangbare plaatsen en het lijkt meestal veel erger dan het is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.