Deze Omega heeft als probleem dat de temperatuurmeter soms oploopt tot ruim 100 graden, zelfs als de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is. Na het aanpassen van de koelvin (meteen op de hoogste stand inslaan i.p.v. in stappen) is het een stuk beter maar het probleem blijft zich af en toe voordoen.
Als de koelvin inslaat zie je de binnen- en dashboardverlichting even dimmen. Dit was voordat de accu vervangen werd nog beter te zien. De accu is vervangen omdat de polen erg warm werden en ik het vermoeden had dat deze een inwendige weerstand had.
We hebben de thermostaat, de temperatuurvoelers en de thermoschakelaar al vervangen.
Heeft iemand een idee??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waterpomp?
heb je niet gewoon een massa probleem? massa kabels van motor al goed gecontroleerd?
Waterpomp lijkt me niet, geen koelvloestof verlies...
Massa is zeer zeker een mogelijkheid, ik ga wat controleren.
Alvast bedankt
Ik lees dat je polen erg warm worden heb ik ook eens mee gemaakt , heb toen de polen opnieuw door gesoldeert ,gaatje boren in poolklem en vol solderen suc6
Polen worden niet meer warm sinds ik de accu vervangen heb, was waarschijnlijk een inwendige weerstand van de accu.
Massa zit op de balk onder de accu en tussen /achter de stuurpomp op het blok.
Gr Ron
Heb je ook al met bv. digitale thermometer de temperatuur zelf gecontroleerd?
17 jaar
Temperatuur heb ik idd gemeten met een digitale temperatuurmeter en is heel stabiel. Wel zit er een verschil tussen temp.meter in de auto en de digitale temp meter van zo'n 8 a 12 graden.
Dit is te verklaren omdat de temp.meter van de auto in de "V" van het blok zit en de digitale temp.meter in het expansievat.
Bedankt voor je reactie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar