Opel Omega 16V: Defekte MAF sensor (?) in Opel Omega

Bouwjaar: 1999

Defekte MAF sensor (?) in Opel Omega



Ik heb een Opel Omega 16V uit 1999. De laatste tijd heb ik het volgende probleem:

Zodra de motor op bedrijfstemperatuur is en de motor stationair draait loopt deze onregelmatig, slaat soms af. Na enige tijd (een aantal seconden) gaat het motormanagementlampje branden. Vanaf dat moment loopt de motor weer regelmatig,zo'n 600rpm.

Als ik daarna weer optrek gaat het lampje weer uit na zo'n 100 meter. Dit is ook het geval als ik de motor tijdens stilstand meer toeren laat maken.

De diagnose apparatuur geeft volgende fout aan: MAFsensor, P100. output laag.



Er is nu al het volgende gedaan:

a) de klep welke op de zijkant van het gasklephuis zit is grondig gereinigd.

b) Er is een nieuwe MAF sensor geplaatst. Echter alles zonder resultaat.



Wie weet raad? Wil niet middels try en error en veel kosten het probleem opgelost hebben.

Dries2398

Geplaatst door Dries2398 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

basje (0) PRO, 20 jaar geleden

is de inlaatpakking al gecontroleerd. ?

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

imitatie luchtfilter gemonteerd?



Dries2398 (0), 20 jaar geleden

Nee, de inlaatpakking is niet gecontroleerd. Zal dit alsnog doen. Zoals beschreven op de site is dit NIET uitgevoerd bij de laatste werkzaamheden in de garage. Ik ben daar zelf bij geweest. Alleen de LFR sec is gereinigd, niet de andere dingen. Dus dan toch maar overnieuw?

Dries2398 (0), 20 jaar geleden

Luchtfilter was niet origineel GM. Deze nu vervangen door origineel GM exemplaar. Inlaatpakking nog niet gecontroleerd. Wel dunne slang van kleppendeksel naar gasklephuis vervangen en slangpilaar op gasklephuis open gemaakt. Kennelijk zat er wel een verstopping. Kon niet doorblazen nog met oude slang eraan. Ook de dikke salng vervangen. De oude was "beurs" geworden. Motormanagement lampje gaat nog steeds aan, maar heb ondekt dat het wel afhankelijk is van AC aan/uit. Indien aan dan is kennelijk de airflow net genoeg voor de MAF sensor om geen fout te geven. Motor loopt stationair nog steeds wat onregelmatig en heeft nog de neiging om af te slaan. Is nu vervangen van de LFR een laatst redmiddel om het stationair lopen te verbeteren. Mogelijk moet ook het stationair toerental ets verhoogd worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.