Graag iemand zijn bevindingen ivm volgende situatie. Ik ben sinds kort overschakeld van Omega A (2300 DTR) naar Omega B (2500 Td). En dat is een vreselijke tegenvaller geworden. De 2.5 levert veel minder vermogen dan de oude 2300, maar rookt daarentegen des te meer. Eventjes plankgas duwen is voldoende om je achterliggers uit te schakelen. De injectoren zijn intussen gereviseerd, maar geen verbetering. Vacuumleidingen zijn allemaal nieuw, schroef voor intercooler werkt, geen foutcodes, en toch krijg je hem haast niet op een berg. Heeft hier iemand ervaring mee? Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
turboslang niet lek....los....bij de turbo?
kan best, als de turbo te weinig opbrengst heeft trekt de motor niet en rookt hij ook als er vermogen gevraagd wordt. vandaar dat ik daar aan denk. of dit zo is kan ik op afstand natuurlijk niet zien.
neen, zelfs turbo reeds gedemonteerd...
turbodruk ook gecontroleerd?
niet gemeten, wel sterke luchtstroom waargenomen. Denk je aan problemen met de turbo Opeltje? Alvast bedankt voor de snelle reactie
misschien de luchtmasa meter ?
Wellicht sluit, door vervuiling, de EGR klep niet goed meer af.
Kan ook zijn dat er in het regelcircuit van de EGR iets niet goed functioneert (solonoid klep, (vacuüm) slang los).
Ik heb bij wijze van experiment de vacuüm slang naar de EGR klep wel eens losgekoppeld waarna, na enige km rijden, het geleverde vermogen behoorlijk afnam.
Groet, Waterpetter
20 jaar
Kijk ook eens hier: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
Succes,
Waterpetter
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar