Ik heb een Omega 2,2 16V met LPG/G3 installatie-km/stand 170.000 km. Sinds ruim een half jaar loopt de temperatuurmeter op tot de maximale stand en gaat waarschuwingslampje branden. Inmiddels is schakelaar voor ventilator in radiateur, de thermostaat en een temperatuursensor vervangen, maar nog steeds geen resultaat. Na reparatie is probleem soms voor een paar weken weg en dan komt het weer. De Opeldealer heeft inmiddels wel geconstateerd dat de werkelijke temperatuur normaal is,ongeveer 86 graden. Het is dus waarschijnlijk de meter die gewoon verkeerd aangeeft. Het probleem doet zich echter niet altijd voor. Nu wil de Opelgarage de meter zelf vervangen omdat een weerstand kapot zou kunnen zijn waardoor meter op dasboard niet goed functioneerd, maar dat kost ongeveer 500 euro omdat het een geheel met overige meters is. Ze kunnen echter niet garanderen dat dit het probleem oplost. Verder schakelt de lpg over naar benzine zodra de temperatuurmeter een te hoge temp aangeeft. Zou dit een beveiliging zijn? Heeft iemand enig idee of vervangen temperatuurmeter in dasboard de oplossing zou zijn? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de werkelijke temp echt goed is blijft er weinig anders over....wat het lpg gebeuren er mee te maken heeft weet ik eigelijk niet. dit is wel vreemd.
Wel vreemd dat omschakelen naar LPG wanneer de meter hoog staat.
De motor draait op dat moment dus op LPG. Wat gebeurt er wanneer er op benzine gereden wordt. Loopt de meter dan nog steeds op?
Zo niet zou je een sluiting tussen temperatuur en LPG bedrading kunnen bedenken, of bv. een slecht massa contact.
20 jaar
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben vandaag echter helemaal stil komen te staan. Er gingen allerlei lampjes branden en de motor starte helemaal niet meer. De wegenwacht heeft mij op weg geholpen en heeft geconstateerd dat de dynamo soms wel en soms niet oplaadde en vond dat erg vreemd. Deze zat te denken aan een slechts massa-contact van de accu aan het motorblok, ook omdat een stroomschroevedraaier stroom aangaf op het motorblok. Ik vraag me echter af of dit ook de temperatuurmeterproblemen oplost. Overigens gaf wegenwacht aan dat vervanging meter waarschijnlijk niets oplost omdat het probleem zich niet altijd voordoet. Als de weerstand van de temp-meter kapot zou zijn zou deze het nooit goed moeten doen en dat is niet zo. De wegenwacht heeft nu een noodverbinding massa gemaakt d.m.v. een draad te trekken van de minpool accu rechtstreeks naar het motorblok. Nu maar kijken of er nog problemen zijn. Zegt dit jullie misschien meer??? Ik kijk het probleem nu nog even aan.
20 jaar
inderdaad komt dit meer voor...maar of je deze storingen dan ook krijgt.......ik ben benieuwd.
nb. het probleem doet zich voor zowel op benzine als op gas.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar