Opel Astra: Deffecte Luchtmassameter

Bouwjaar: 1999

Na lang zoeken kreeg ik te horen van de Opel Dealer dat mijn Luchtmassameter stuk is..... Hoe kan ik dit dubbelchecken want vertrouw mijn dealer niet echt.....

Tevens wat is allemaal aangesloten aan de motorelektronica ??

Groetjes Opel Dadda

Opel Dadda

Geplaatst door Opel Dadda (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

bolle1366 (0), 18 jaar geleden

ga je toch naar een andere opel dealer

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

daar heb ik ook aan gedacht.... het kost helaas geld om het te laten nakijken en voor dat geld kan ik de auto repareren Bolle

bolle1366 (0), 18 jaar geleden

heb je niemand in je omgeving die ook een astra heeft kan je de luchtmassa meter eff overzetten en kijken wat er gebeurt

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

nee helaas niet.... heb laatst wel een nieuwe luchtmassameter gekocht maar het stekkertje paste er niet helemaal in (ca. 2 mm ruimte vrij) kan het zijn dat ik een verkeerde heb meegekregen ?? heb er ongeveer 1 Km. mee gereden en mijn motorelectronica lampje bleef langer branden dan die oude... bij die oude ging die vaker uit... kan het ook eventueel aan iets anders liggen ?? Ik heb nl. geen minder vermogen (niet dat ik merk, tenzij het lampje brand) alleen dat mijn uitlaat behoorlijk zwart is. Ik heb laatst mijn brandstof pomp laten vervangen en nu start die slecht wanneeer ik hem lang laat voorgloeien (nadat het gloeilampje uit is nog een minuutje wachten) er komt dan spierwitte rook uit de uitlaat.. wanneer ik meteen start nadat het gloeilampje uitgaat is er geen probleem om te starten. Het lijkt een raadsel met die auto.. Olieverbruik is redelijk, heb ongeveer 1 liter verbruikt op 5000 km. Oliefilter en luchtfilter zijn 10 maanden geleden vervangen. Wel heb is er een klein stukje waar de luchtfilter in zit afgebroken... Daar kan het toch niet aan liggen ? De Opel Dealer zegt dat het geen probleem is om er zo mee te rijden maar dat lijkt me juist NIET want de auto slaat hierdoor steeds in de Save Modus en dat kan neem ik aan niet lang goed gaan.

bolle1366 (0), 18 jaar geleden

misschien staat de brandstofpomp verkeerd afgesteld

bolle1366 (0), 18 jaar geleden

of je een van je gloeistiften werkt niet goed

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

kan je de brandstofpomp wel afstellen ?? volgens de anwb is dat electronisch geregeld ! Hoe ontlucht je eigenlijk alles ? denk niet dat het aan de gloeibougie(s) ligt ?? als er een defect is aan de gloeibougie(s) gaat de motorelectronicalampje dan aan ?? en waarom slaat de auto wel aan als ik hem niet lang laat voorgloeien en slaat de auto niet snel aan wanneer ik hem alle tijd van de wereld geef ?

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

is inderdaad niet af te stellen...

tijne (0), 18 jaar geleden

wappie voor zo ver ik weet gloeit hij alleen maar zo lang als het lampje brand. dus als je nog een min wacht met starten als het lampje al weer uit is dan zijn ze al weer af gekoelt en klopt het dat hij moeilijker start.

gr tijne

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

Martijn, daar kan je weleens gelijk in hebben dus het kan zijn dat de gloeibougies niet helemaal goed zijn denk ik dan ??
Opeltje wat is jouw advies ? Lmm vervangen en dan afwachten of het electronica lampje nog aangaat ?

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij de vectra 1.9cdti van mijn werk gloeit hij nog even door nadat het lampje gerdoofd is, kun je zien aan het feller worden van de binnen verlichting.

Willem

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

pfffffffff wat een opel zeg kost meer aan zoeken als rep.

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

ik heb een echt probleem De Opel dealer zegt dat luchtmassa meter brandstofpomp elctrische aansturing unit stuurapparaat en turbo defekt zijn klacht geen foutcodes in sijsteem slaat prima aan maar dan trekt slecht op en rookt als de neten pikzwart maar geen foutcodes met een snapshot tech 2 constateerde wse een verhoogt brandstofimpuls Wie kent deze gein

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is je inlaat niet dicht gekoolt door het EGR systeem, dan gaat hij ook als de neten roken, en minder optrekken.

Willem

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

Ger is mijn probleem hiermee opgelost ?? Wat moet ik doen ??

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

willem bedoel je de inlaat ?? of de uitlaat catalisator bijvoorbeeld?????

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

wappie ik ben wel nieuwschierig naar de exacte foutcodes...daar kan ik wat meer mee....als hij verder niet inhoud...lijkt het me niet de lmm, maargoed alles kan he...


ger, niet echt handig om zo midden in een topic van een ander zo maar even jou probleem voorleggen....je had handiger een eigen nieuwe topic kunnen starten...blijft het ook ietwat overzichtelijk..

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

opeltje het is mijn probleem niet ik heb een goeie auto Geen Opel

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

Opeltje, de foutcode is P 0400, meer hebben ze niet uitgelezen.... Hoor het graag van je.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

ik ga er vanuit dat ht een diesel is...p0400 wordt wel vaak gezet door een defecte lmm meter bij een diesel...maar wat voor motor heb je er exact in?

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

ik heb er een 1.7 DTL moter erin.... Hoe verschoon ik eigenlijk de EGR is dat makkelijk te doen ? De vaccuumpomp losmaken en kijken of die aangevreten is, is dat een grote klus ? Morgen ga ik de LMM vervangen... is het erg voor de auto als ik er gewoon mee rijd ??

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

erg is het niet ls je verder gen klachten hebt. de vacuumpomp is niet te demonteren helaas..en de egr demonteren bij een 1.7 is ook al niet zo´n lekker klusje helaas..

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

uitlaat is zwart, er komt zwarte rook vrij als ik het gaspedaal diep indruk.... ik probeer de LMM eerst en laat het dan ff weten !!

Bedankt nog Opeltje !!

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

wappie dadda ik heb net een x17ydt onder handen gehad die had geen foutcodes maar trok voor geen cent. lgs 2 opel dealers moest er heel veel vern worden maar of het zou helpen wisten ze niet. Ik heb de uitlaat voorpijp eraf gehaald want had geen uitlaatdruk achterop (voelen met je hand) de cat bleek totaal dicht te zitten met roet. Deze gerinigt voor zover dat kan en defekt is over

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

Opeltje.... heb een nieuwe LMM erop zitten, helaas !!!! Het probleem doet zich nog steeds voor. Mijn elektronica lampje brand nog steeds... Wat kan het nu nog meer zijn.... Iemand vertelde me misschien mijn turbo ?! Of dat ik alles moest vervangen zoals Luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter en nieuwe olie erin.....

Hoor het wel, Thanx

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

po400 staat voor uitlaatgasrecirqulatieklep algemene fout. Waarom doe je dan een LMM varvangen. Begin eerst ye controleren wat de PO zegt dus uitlaatgasrecirqulatie nazien oftewel vervuiling spruitstuk inlaat en verstopte uitlaat.

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

ger....ik moet je wel even een opmerking geven...p0400 staat inderdaad voor egr....maar MEESTAL is dit een luchtmssameter probleem....

Opel Dadda (0), 18 jaar geleden

waar zit de egr precies bij een 1.7 DTL, heb gelezen hiero dat ik die schoon kan maken.....

Ger3524 (0) PRO, 18 jaar geleden

oke dan een lmm Maar ja die kan je meten met een tech 2 op luchthoeveelheid. kg/uur
en de egr zit in het inlaatspruitstuk ver weg.Lastig te demonteren

Bert1140 (0), 18 jaar geleden

De mannier waarop de Fiat Dealer in Grödig (Oostenrijk bij Salzburg) constateerde dat mijn LMM defect was, was doordat het verschil in absolute en gemiddelde waarde te groot was. De absolute waarde zat continu te jojo-en. Volgens de Fiatdealer te Apeldoorn was deze echter niet defect. Toch na vervanging heb ik mijn volle vermogen terug gekregen. Maar géén foutcodes bij het uitlezen.

shaq (0), 17 jaar geleden

Hoe is dit euvel uiteindelijk verholpen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.