Hallo,
Sinds een week reageert mijn centrale deurvergrendeling niet meer op de afstandsbediening. Ik open en sluit dus nu weer gewoon met de sleutel. Dan doen de cv en de alarminstallatie het wel naar behoren.
Ook met nieuwe batterijtjes in de afstandsbediening gebeurt er niets. Het rode ledje op de afstandsbediening gaat wel branden als ik op het knopje druk.
Waar moet ik beginnen met zoeken om dit probleem op te lossen? (zekering, relais, infraroodontvanger???)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wagen op contact zetten en enkele keren op de knopjes drukken....dan programeerd hij zich waarschijnlijk opnieuw.
Ik denk je gelijk hebt, ik lees net in mijn instructieboekje hetzelfde. Je kunt de programering controleren door de letten op de binnenverlichting. Deze moet een paar keer knipperen en dan is de (her)programering voltooid.
20 jaar
Klopt, heb hetzelfde al meerdere malen gehad, schijnbaar raakt soms spontaan de code in de war. Opnieuw programmeren is makkelijk. Even in de auto gaan zitten ( deuren dicht) en contact aanzetten en binnen een tiental seconden de vergrendelingsknop indrukken. Als het goed is gaan de deuren op slot en van slot en is de code opnieuw geprogrameerd.
zit er een rond bolletje bij het binnenlicht zoja is dit een infrarood afstandbediening. procedure gaat als volgt afstandbediening van sleutel scheiden,contact aan en afstandbedienging binnen 20 cm van dat bolletje houden en meerde malen bedienen,binnenlicht gaat nu verschillende malen knipperen
en het systeem is nu gereset.
zit er geen bolletje bij het binnenlicht dan zie de vorige methode
20 jaar
Sleutel in contact, deze in de eerste stand zetten, daarna op open drukken.
Sleutel eruit en proberen.
Als het goed is moet de sleutel daarna weer werken.
20 jaar
Bedankt allemaal voor de reacties,
Inderdaad begon de binnenverlichting te knipperen. Toen ik de afstandsbediening indrukte. Waarschijnlijk de vorige keer te kort gedrukt of niet dicht genoeg bij het bolletje gehouden.
20 jaar
Ik had hetzelfde probleem (Omega '96), met BEIDE zenders. Na veel zoeken heb ik het opgelost.
Blijkt dat de contactstrips voor de batterijen niet meer goed op de pcb (electronisch printje) zat aangesloten. Hierdoor is batterij-voeding niet stabiel waardoor bij opnieuw afstemmen een onstabiele/verkeerde frequentie wordt gebruikt => niet reproduceerbaar.
Oorzaak: in fabriek is printje niet aangedrukt tijdens solderen, zodat het als het ware in de behuizing 'zweeft'. Hierdoor wordt bij elke druk op een knop kracht op het printje en met name de soldeerverbinding van de batterij-lipjes uitgeoefend. Op den duur wordt soldeerverbinding 'gebroken', wat zich uit in slecht contact.
Oplossing: zender open maken, 2 lipjes los solderen, tin weghalen (met tinzuiger of zuiglint) en vervolgens lipjes opnieuw solderen, waarbij het printje in de behuizing gedrukt wordt van een zijde en de lipjes aangedrukt worden van andere zijde.
Bij beide zenders gedaan, met succes.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar