Ik ben met een astra dti bezig die niet wil starten als ie gelopen heeft. Direct na het afzetten van de motor start ie niet meer. Ik moet dan eerst wachten tot ie helemaal is afgekoeld, dan pas start ie weer eens.
Gloeipluggen zijn ok, temperatuurzenders ok, koppakking ok, koelvloeistof op peil, zekeringen ok, massakabels ok, ik weet het niet meer...
Diesel pomp ie ook tijdens het starten, en de verstuivers lekken niet.
Wie heeft er advies voor me?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekke kleppen?
klep speling te strak?
gr tijne
19 jaar
Dat is wat ik nog niet bekeken heb, ga er straks mee bezig.
Als ie loopt, loopt ie goed. Heeft nu kuren dat ie start wanneer hij het wil. Ikzelf begin nu te denken aan de relais van het gloeien. En ik dacht trouwens dat het ding hydraulische klepstoters had? Er is in ieder geval geen groot compressieverschil tussen de cylinders. Meer mensen ervaring met het gloeirelais?
Jan,
Is de hoge druk die de diesel pomp moet leveren voor een juiste verstuiving wel hoog genoeg.?
mvg Reinder
19 jaar
De 1.7 dti, zou (zeker als hij warm is) gewoon aan moeten slaan zonder voor te gloeien.
Als hij koud is zou je langer moeten starten als het gloeirelais defect is.
Willem
Opgelost.
Ik heb op de sloop een andere relaishouder gehaald, na doormeten van de bedrading hiervan bleek dat er een breukje in een van de draden zat.
Ik heb de ander er met wat krimpkousjes aangezet, en het probleem is nu opgelost.
Dank voor jullie reacties!
a
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar