goeiedag,ik heb hier een opel zafira staan met een defecte brandstofpomp,deze gedemonteerd en wil graag een gebruikte pomp plaatsen pomp gevonden met het zelfde nummer maar regeleenheid eindigd op 066.
De oude pomp heeft regeleenheid nummer die eindigd op 055 heb veel verschillende verhalen voor mijn voeten gekregen over vrijgeven van een pomp tot aan het niet beschikbaar zijn van software en noem maar op.Ik heb contact gezocht met opel tot aan bosch,opel zegt het is gewoon plug en play als de nummers correct zijn op de pomp zelf,regeleenheid wordt niet over gesproken en bosch heeft het over de software die van de ene pomp naar de andere pomp geload moet worden.
De rest van de vreemde verhalen laat ik maar achterwegen,wie zou mij iets meer opheldering kunnen geven hoe het wel zit.
Alvast bedankt,
P.s de pomp is met 2 stekkers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De motorECU zit in de pomp (2 stekkers) je kan de pomp er op zetten stekkers aansluiten en kijken of je foutcodes krijgt over startonderbreker.
Gr Ron
Beste heer Bakker alvast bedankt voor je reactie,maar dat is juist het probleem ik wil niet een pomp monteren die straks inderdaad alleen maar foutcodes geeft die niet te herstellen zijn.Er wordt gesproken over een pomp vrijgeven en met oude software weer te monteren???????????????? dat zijn de verhalen die een bosch mij opzadeld,Opel daarintegen die zegt nee hoor plug and play.Wie verteld de waarheid niet of zijn dit gewoon verkoop praatjes.Ik hoop dat je me eventueel nog meer kan vertellen en dank je alvast voor de moeite om toch even te reageren op mijn probleem.
MVG richard
Het is een Zafira A neem ik aan, in principe is het plug and play, Als de nrs niet kloppen zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat er een nummerwijziging op geweest is maar in feite dezelfde ecu is gebruikt...Alleen dat kunnen ze denk ik bij bosch je wel vertellen.
Als je de nummers doorgeeft aan bosch geven hun dan geen nummerwijzigingen aan....
Software inlezen in de pomp kun je wel vergeten...Je kan het ook natuurlijk bij revisiebedrijven navragen, Diesel Buchli, Terlouw dat soort bedrijven die reviseren er genoeg en kunnen je denk ik het beste advies geven.
Succes.
Het zit zo : als je een tweedehands pomp monteerd moet deze eerst gereset zijn op de wagen waar hij uitkomt , anders kan je hem niet gebruiken op de nieuwe wagen . Dit is een beveiliging , dus als dit niet gereset is kan je er niks mee doen . Er bestaan wel firma's die dit toch nog kunnen resetten als deze niet meer in de oude wagen zitten , maar dan betaal je natuurlijk ook extra wat in feite niet nodig is als je dit doet zoals gezegd . (www.MOTOR-ECU.be)
wat betreft die bosch nummers , dat kan ik niet zeggen , best bij bosch navragen . Het kan zijn dat ze zeggen dat ze niet verwisselbaar zijn , maar als je het toch doet dat alles werkt . Dat is soms het moeilijke aan die nummerveranderingen ; Het is natuurlijk veel werk om het even te proberen , maar ik ddenk dat er maar 1 type pomp is bij deze wagen
Beste mensen,ik wil jullie alvast bedanken voor het mee denken over dit probleem.
Aangezien ik er nog niet uit ben zijn alle tips nog steeds van harte welkom.
Ik kan alleen opmaken uit de reactie's en info die ik heb verzameld dat als ik eventueel een pomp heb gevonden deze zou moeten werken als daarbij ook de sleutel en transponder word geleverd en toebehoren.
Dit alles maak ik op uit de wetenschap dat de pomp voorzien is van een ecu,daar kan dan volgens mij alleen het probleem optreden als ecu niet correspondeerd met de sleutelherkenning.
Als ik dit probleem heb opgelost dan zal ik dit zeker met jullie delen,echt een pijn in je hoofd project.
hallo , ik heb bij een wel iets oudere , denk 2002 en motor gewisseld, op de sloop had me gezegt als het pomp nummer klopt is het OK
motor geplaatst , stekkers erop en starten zonder enig probleem. pomp nummer was hier wel dezelfde , als dit soms kan helpen
2002 Heeft inderdaad een oudere generatie pomp die niet moet geprogrammeerd worden , vandaar
vanaf 2003 heb je de nieuwe generatie pomp die je wel moet programmeren
de oplossing staat in een vorige topic , maar wist niet dat het op die manier niet voldoende was om af te sluiten ,
hoop op deze manier van wel !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar