close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel astra g y17dt: dikke smurrie in koelvloeistofreservoir

Bouwjaar: 2000

hoi
na problemen te hebben gehad met de stuurbekrachtiging die nu weer goed werkt met nieuwe olie erin kwam gisteren het volgende voor de dag

ik had de auto zo'n 15min stationair laten draaien en toen liep de tempreteur op tot 3mm ongeveer over het midden normaal blijft ie altijd 2 mm voor het midden hangen altijd ik gekeken of ie lekte maar dat was niet dus weer aangereden en tempreteur ging mooi terug dus dat was oke

maar nu ging ik vanmorgen met remblokken vervangen en keek mee naar de koelvloeistof en daar zit dikke smurrie in met olie en als ik nou de dop erop haal als ie heeft gelopen zit er ook wat druk op
en het oliepeil stond aan minimum terwijl die vorige maand is ververst en hij totaal geen olie verbruikt heeft op 40dkm
auto heeft 153000km gelopen
is van juni 2000

zou dit de olie koeler kunnen zijn die op het blok zit bij de oliefiler of zou die de koppakking zijn

Opeltje of anderen weten jullie raad is zo'n koppakking veel werk het is een 1.7dti 16v y17dt

oliekoeler is die makkelijk te vervangen?

hoop nie dat het iets ergs is wil hem namelijk al tijdje wegdoen

mvg paul

Geplaatst door

paultje8616 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Olie in het koelvloeistof reservoir is geen goed nieuws ...in alle waarschijnlijkheid is koppakking kapot...of nog erger(ik hoop het niet voor je)onderblok of cilinderkop gescheurd.Dit moet dus eerst worden uitgezocht.
Helaas is het een hoop werk om de koppakking te vervangen....(maar niet onmogelijk.)

Mvg General Motors

Mvg General motors.

het is bijna met 95% de warmte wisselaar bij het oliefilter. koppakking en onderblok gescheurd komt nooit voor bij deze motoren. wartewisselaar eraf halen vervangen koelsysteem goed doorspoelen met water en forte koelsysteem reiniger. let op olie is echt moeilijk te verwijderen.veel succes basje

basje 0
badge

20 jaar

basje komt dit vaker voor bij dit type moter?
is ie er makelijk af te halen bij een 1.7dti 16v
kost ie veel? en is deze af te persen?

paultje8616 0
badge

20 jaar

basje komt dit vaker voor bij dit type moter?
is ie er makelijk af te halen bij een 1.7dti 16v
kost ie veel? en is deze af te persen?

paultje8616 0
badge

20 jaar

ja dit komt vaker voor. wat die kost weet ik niet. afpersen is mogelijk maar let op misschien is die koud dicht en warm lek. ja het is effe pielen maar met een uurtje moet die er af zijn .veel succes

basje 0
badge

20 jaar

kost 115 euro heb ik opgevraagd eerst maar ff eraf halen en af laten persen

paultje8616 0
badge

20 jaar

hoi ik heb ook problemen met de olie koeler kost dat ding zo weinig 115 euro by de dealer of ergens anders groeten andre

zespitter 0

19 jaar

hoi

ik heb hem toen zo verkocht met die olie erin
dus weet nie of het veel werk was en of die echt 115euro koste
of dat het de koppakking was kan ook nog

mvg paul

paul8596 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.