Hallo
ik heb een opel 1992 c14nz astra
maar als je die tandwielen bij de d-riem wil draaien tot op de merktekens, dan zou je zon ding moeten draaien zodat je krukas draait daar moet een bout in ofzo ik weet het niet (?), maar kan je niet gewoon met een sleutel aan je nokkenasriemwiel gaan draaien zodat alles gaat draaien of is dat niet goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dat kan wel maar dan moet je eerst de bougys er uit hallen je kan hem ook in zijn 5 zetten en de auto voor zichtig een stukje voor uit duwen to dat hij goed staat.
gr tijne
oke dank je wel
maar kijk ik heb er niet zo veel verstand van; maar dus als ik aan die bout draai, dan draait de rest toch mee (tandwielen), ik bedoel dat als ik daar aan draai dat ik niet straks die rest ineens opnieuw moet gaan stellen dat van de timing niks meer klopt. (de riem zit er nog op).
Dit vraag ik hier omdat in de vraagbaak staat dat je aan een aangegeven punt moet draaien, daar zit alleen schroefdraad in daar wordt ik niet wijzer van hoe dit werkt, maar ik durfde het nog niet aan om gewoon aan de nokkenasriemwiel te draaien omdat het essentieel is om dit goed te doen.
19 jaar
wat is het eigenlijke probleem wat je precies hebt met de auto. ik denk dat je dan meer nuttige informatie krijgt dan nu. wij krijgen het idee dat je lukraak en zonder enig doel aan je nokkenas wil gaan draaien. je hebt een 1.4 motor die kapot kan gaan als de timing niet meer goed staat.
we horen het wel van je :)
gr.
martin
19 jaar
Ok. Mijn koppakking is lek, van mijn Astra. C14NZ motor. Ik werk volgens de vraagbaak. In de vraagbaak staat "zet de 1e zuiger in de compressieslag 10 graden voor bdp" door middel van aan aangegeven punt te draaien zodat je de krukas draait.
Dit is het punt wat ik niet begrijp, het is alleen een stukkie plastic met schroefdraad erin...
Dus mijn vraag was: kan ik niet op een andere manier..door aan de bout van het nokkenaswiel rechtsom te gaan draaien, de tandwielen draaien (nokkenaswiel, krukaswiel etc..), tot zij op het punt van de merktekens staan. de distributieriem staat er nog op dus als het goed is zou alles moeten meedraaien, maar met dit onderwerp wil ik niet uit gaan van 'als het goed is'.
19 jaar
karel dat kan als je de bougies er maar uit haalt dan kan je het met een sleutel op d bout van de nokken as verdraaien.
19 jaar
Als het essentiëel is dat je 't goed wilt doen dan moet je 't ook goed doen! Maw draai, zoals het hoort, aan de krukas en niet aan de nokkenas! Als een motor draait wordt er ook niet dor de nokkenas getrokken maar door de krukas, ga jij nu aan de nokkenas draaien, verander je de getrokken zijde van de riem naar de kant waar je spaninrichting op zit, niet slim als je deze straks gemakkelijk wilt spannen en afstellen.
19 jaar
dan draait hij hem met de nokken as en als hij goed staat draait hij de nokken as iets terug dat de spanning weer op de goedee kant staat neit zo moeilijk doen 8 berichten voor of hij aan de nokken as mag draaien of niet is wel erg veel toch?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar