Tijdens onze laatste vacantie is van onze astra 1700 diesel (1994)voor de 2e maal de distributie naar de knoppen gegaan. 2 jaar geleden is de riem door steentjes in de behuizing gebroken, in frankrijk gerepareerd, daarna regelmatig gecontroleerd en nu toch weer verschoven. Hoe kan zoiets, en zegt het iets over het bedrijf dat de controle uitvoert? Motor had 203.000 op de teller, maar dat leek me niet het probleem..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de riem verspringt is vaak de riemspanning niet correct afgesteld geweest. daardor onstaat er te veel "speling" op de riem en verspringt de boel. ook kan de spanner zelf hiervan de oorzaak zijn.
Ik heb van de dealer of importeur wel een brief gekregen
waarin staat dat de distributieriem om de 60.000 ipv 80000 vervangen diende te worden bij een astra van rond '95.
Wellicht te late informatie voor jou, maar misschien was de riem wel versleten. Het is wel een balen ervaring...
21 jaar
dit telt alleen voor de benzine versies. en dus niet voor deze diesel...
diesel is 120.000 km of 8 jaar, benzine is voor 16 kleppers 60.000 km of 4 jaar en voor 8 kleppers op de 90.000 km of 6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar