Heeft iemand een idee wanneer de distributieriem van mijn opel omega 2.5 v6 sport moet worden vervangen? Bij de garage zeiden ze bij 150.000 km maar dat lijkt mij wel heel erg veel. Mijn omega heeft nu krap aan een ton gelopen en de distributieriem is nog niet vervangen.
Bij voorbaat dank.
Geplaatst door grelmer (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
downforthecause (0) PRO, 16 jaar geleden
Elke 4 jaar of 60.000 kilometer wat het eerst komt.
Rbongers2000 (0), 16 jaar geleden
idd elke 60
Martijn7427 (0), 16 jaar geleden
Dus, rap (laten) vervangen en vergeet de spanrollen en de waterpomp niet...
Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Martijn7427]Dus, rap (laten) vervangen en vergeet de spanrollen en de waterpomp niet...[/quote]
Waterpomp hoeft niet mee vervangen te worden bij de V6 motoren.
deze wordt ook aangedreven door de multie-V riem.
deze waterpompen lopen ook een stuk langer mee als bij de opel 4 cilider motoren
Willem
Martijn7427 (0), 16 jaar geleden
Ik weet niet wat voor km stand hij heeft. Waar je kan wel goed bij de waterpomp als je toch bezig bent met de distributie... Daarom zei ik dat...
Neef79 (0), 16 jaar geleden
60.000 km komt ook overeen met mijn vectra v6 idd.
Voorn11864 (0), 16 jaar geleden
Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?
Groeten van Eddy
garageburgwal (0) PRO, 16 jaar geleden
Is anders bij een diesel... Bij de benzine zit een D riem gemonteerd
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
V-snaar??Distributieriem bedoel je ??[quote=Voorn11864]Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?
Groeten van Eddy[/quote]
Marksman (0), 16 jaar geleden
Om het nog duidelijker te maken; een multiriem is eigenlijk de distributieriem!
Een V-snaar zit oa om de dynamo en bij een V6 ook om de waterpomp.
Snappen we het nog? :)
grz Mark
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
ik zal het je uitleggen ,,een v-snaar,als je die door midden snijd zie je een v vorm,vandaar de benaming v-snaar,en kan slippen.een multiriem als je die doormidden snijd zie je meerdere v.tjes dus in feiten meerdere kleine v-snaartjes langs elkaar,en is een platte brede riem ,en kan slippen.een distribuite riem is een getande riem en de vertanding is erop gemaakt om er zeker van te zijn dat er absoluut geen slip mogelijk is.dus een multiriem is absoluut geen distributieriem,er zijn auto's waarbij alle drie de riemen toegepast worden.bijv. de v-snaar voor stuurbekrachtiging,de multiriem voor dynamo,en distributie voor tja de naam zegt het al. Snappen we het nog??[quote=Marksman]Om het nog duidelijker te maken; een multiriem is eigenlijk de distributieriem!
Een V-snaar zit oa om de dynamo en bij een V6 ook om de waterpomp.
Snappen we het nog? :)
grz Mark[/quote]
Marksman (0), 16 jaar geleden
Duidelijk, ik snap het ;) Bedankt.
grz Mark
anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden
en dan niet te vergeten de broekriem hahaha[quote=Marksman]Duidelijk, ik snap het ;) Bedankt.
grz Mark[/quote]
Voorn11864 (0), 16 jaar geleden
[quote=robby10030]V-snaar??Distributieriem bedoel je ??[quote=Voorn11864]Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?
Groeten van Eddy[/quote]
[/quote]
Sorry, natuurlijk bedoelde ik de distributie KETTING......de mijne heeft geen RIEM.....
dus zijn motor wel dan ?