auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: distributieriem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 v6

Heeft iemand een idee wanneer de distributieriem van mijn opel omega 2.5 v6 sport moet worden vervangen? Bij de garage zeiden ze bij 150.000 km maar dat lijkt mij wel heel erg veel. Mijn omega heeft nu krap aan een ton gelopen en de distributieriem is nog niet vervangen.

Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

grelmer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Elke 4 jaar of 60.000 kilometer wat het eerst komt.

idd elke 60

Rbongers2000 0

17 jaar

Dus, rap (laten) vervangen en vergeet de spanrollen en de waterpomp niet...

Martijn7427 0

17 jaar

[quote=Martijn7427]Dus, rap (laten) vervangen en vergeet de spanrollen en de waterpomp niet...[/quote]
Waterpomp hoeft niet mee vervangen te worden bij de V6 motoren.

deze wordt ook aangedreven door de multie-V riem.

deze waterpompen lopen ook een stuk langer mee als bij de opel 4 cilider motoren

Willem

Willem12089 0
badge

17 jaar

Ik weet niet wat voor km stand hij heeft. Waar je kan wel goed bij de waterpomp als je toch bezig bent met de distributie... Daarom zei ik dat...

Martijn7427 0

17 jaar

60.000 km komt ook overeen met mijn vectra v6 idd.

Neef79 0

17 jaar

Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?

Groeten van Eddy

Voorn11864 0

16 jaar

Is anders bij een diesel... Bij de benzine zit een D riem gemonteerd

garageburgwal 0
badge

16 jaar

V-snaar??Distributieriem bedoel je ??[quote=Voorn11864]Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?

Groeten van Eddy[/quote]

Om het nog duidelijker te maken; een multiriem is eigenlijk de distributieriem!
Een V-snaar zit oa om de dynamo en bij een V6 ook om de waterpomp.

Snappen we het nog? :)


grz Mark

Marksman 0

16 jaar

ik zal het je uitleggen ,,een v-snaar,als je die door midden snijd zie je een v vorm,vandaar de benaming v-snaar,en kan slippen.een multiriem als je die doormidden snijd zie je meerdere v.tjes dus in feiten meerdere kleine v-snaartjes langs elkaar,en is een platte brede riem ,en kan slippen.een distribuite riem is een getande riem en de vertanding is erop gemaakt om er zeker van te zijn dat er absoluut geen slip mogelijk is.dus een multiriem is absoluut geen distributieriem,er zijn auto's waarbij alle drie de riemen toegepast worden.bijv. de v-snaar voor stuurbekrachtiging,de multiriem voor dynamo,en distributie voor tja de naam zegt het al. Snappen we het nog??[quote=Marksman]Om het nog duidelijker te maken; een multiriem is eigenlijk de distributieriem!
Een V-snaar zit oa om de dynamo en bij een V6 ook om de waterpomp.

Snappen we het nog? :)


grz Mark[/quote]

Duidelijk, ik snap het ;) Bedankt.

grz Mark

Marksman 0

16 jaar

en dan niet te vergeten de broekriem hahaha[quote=Marksman]Duidelijk, ik snap het ;) Bedankt.

grz Mark[/quote]

[quote=robby10030]V-snaar??Distributieriem bedoel je ??[quote=Voorn11864]Ik heb een Opel Omega 2.5 TD (6-cylinder) en daar zit geen V-snaar in maar 2 KETTINGEN. Onderhoudsvrij dus.
Weet jij zeker dat je een V-snaar hebt ?

Groeten van Eddy[/quote]
[/quote]
Sorry, natuurlijk bedoelde ik de distributie KETTING......de mijne heeft geen RIEM.....
dus zijn motor wel dan ?

Voorn11864 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.