Opel Omega: Omega, schokkende motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Hallo,

Sinds een aantal weken zit ik met het volgende probleem:

Mijn auto begint na een tijdje rijden te schokken, hij loopt dan bij stilstaan erg onregelmatig.
Bij de garage hebben ze verschillende zaken uitgeprobeerd, niets hielp. Bij verschillende Opel-dealers was het probleem onbekend. Uiteindelijk is mijn Omega bij een dieselspecialist beland, een bedrijf waarbij de auto's belanden als de dealer er niet meer uitkomt (zo is mij verteld). In eerste instantie hebben zij de dieseltoevoer gewijzigd zodat bij stationair lopen de auto niet meer zou schokken. Dit heeft niet geholpen. Uiteindelijk is de brandstofpomp vervangen, de eerste week na de reparatie liep de auto perfect. Na week 2 (vandaag) deed het probleem zich weer voor.

De auto gaat weer terug naar de garage, heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Volgens mij weet de garage het ook zo onderhand niet meer, misschien dat iemand hier ervaring heeft met dit probleem?
De computer is trouwens ook uitgelezen, volgens de garage kwam hier niets vreemd uit naar voren.

Crabtree

Geplaatst door Crabtree (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Volgens mij zit er in de tank nog een hulp pomp die het wel eens wil begeven.

kan het mis hebben??

geen lekkende diesel / retour leidingen

Willem

Crabtree (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de suggesties, ik ga het maandag bij de garage voorleggen.

biodiesel (0), 16 jaar geleden

Hallo
Mijn motor heeft hier ook last van , maar niet tijdens stationair draaien. Mij is aanbevolen om de krukas sensor te vervangen.

Crabtree (0), 16 jaar geleden

Als ik zo wat soortgelijke problemen bekijk op deze site dan valt op dat er vaak gesproken wordt over een EGR klep en een plaatje dat ergens tussen geplaatst moet worden. Nu herinner ik me dat de garage in een eerder stadium een foutcode van een bepaalde klep had gevonden en dat ze deze klep schoongemaakt hebben.
Zou het plaatsen van een plaatje tussen de EGR en inlaatspruitstuk (hier citeer ik, geen idee wat het is) een oplossing kunnen zijn?

biodiesel (0), 16 jaar geleden

Hallo Omega's
Het kan ook nog de inspuittijdsverstelling zijn, is mij verteld!, Deze laat ik dan ook maar testen of deze al dan niet klopt! Want met een schokkende motor rond blijven rijden is zwaar deprimerend!, Mijn motor is het zelfs ergens gaan doen sins het kouder weer is geworden, en ook tijdens het optrekken wat hij eerst niet heeft gedaan. Als ik erg rustigaan rijd dan doet de motor het normaal (wat normaal is te noemen).
ik houd jullie op de hoogte!

biodiesel (0), 16 jaar geleden

Hallo Omega's
ik ben bij verschillende dealers geweest om mijn auto uit te lezen, En....... niemand vond een foutcode!!!!!!!!!!
motor loopt perfekt,
We moesten het stoten of stotteren of schokken maar eens zoeken in de aandrijving, daar zouden 3 van de 5 garage's wel eens gelijk in kunnen hebben ( zelfs op Maar goed ! moest ik effe kwijt) he he, lucht wel op.))
Maar deze stroring (( resonansie- trillen - stotteren))zou ergens vanuit de versnellingsbak naar de aandrijving kunnen zitten, Als hier bv een lager speling heeft dan komt hier zoiezo resonansie -trillen-schokken naar boven bij een bepaald toerental. Let daar maar eens op. Mijn motor doet dit tussen de 1700/1750 tpm en de 2100tpm
en maak niet uit in welke versnelling, Tijdens koud weer doet hij dit veel erger als bij warmer weer . Ik hoop dus ook dat binnen kort het weer omslaat naar vriezen en dat het euvel van de auto zo erg wordt dat de desbetrefende lager aan gort gereden wordt. Dan weet ik zeker waar ik deze trilling kan vinden en het onderdeel kan gaan vernieuwen. Anders blijf je jezelf maar op kosten jagen.

Crabtree (0), 14 jaar geleden

Probleem is opgelost. Geen idee wat het moet zijn maar een zekere 'massa vliegwiel' was defect. Bij het vervangen van de koppeling kwam dit aan het licht. Prijzige grap al met al maar het is opgelost.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

heb je al die tijd nog met het probleem rond gereden ?

Wel fijn dat je nog hebt laten weten wat het probleem nu geweest was!

kleijn (0), 14 jaar geleden

ben toch blij dat het niet is gaan vriezen
mvg willem2

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.