Ik rij op zaterdagmiddag op de snelweg en ruik een vage brandlucht. Hopend dat het van buiten komt rij ik door. Na enige tijd gaat spontaan de binnenverlichting branden. Ik probeer de verlichting uit te zetten met de lichtschakelaar, maar dat lukt niet. Ook kom ik erachter dat de koplampen blijven branden, ondanks dat ik de schakelaar op de "licht uit" stand zet. Nu werd me duidelijk dat de brandlucht hoogstwaarschijnlijk uit de lichtschakelaar kwam. De unit voelde al behoorlijk warm aan.
Gelukkig had ik pas op deze site de aanwijzingen van Opeltje gelezen over het verwijderen van de unit, dus ik heb 'm er vrij snel uitgekregen. (was zonder aanwijzingen nooit gelukt).
Thuisgekomen (zonder licht, gelukkig nog daglicht) heb ik de unit uit elkaar gesloopt en zag dat het plastic achter de grote knop inderdaad behoorlijk gesmolten was. Dit betekent dus een nieuwe unit.
Nu de vraag:
Hoe kan die unit doorsmelten? Als ik een nieuwe unit plaats (zal wel duur zijn, eerst maar eens op de sloop kijken) smelt die dan ook door? Als het aan de unit zelf ligt is het probleem te overzien, maar als de oorzaak ergens anders ligt dan blijf je natuurlijk vervangen...
(ik vind mijn opel een fijne auto, maar werkelijk ALLES kan, en gaat, kapot, heel jammer)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
komt wel eens voor..door gebruik komen er overgangsweerstand in en komt er te veel warmte vrij....vervangen en klaar is het weer.
Bedankt weer Opeltje voor je reactie.
Komt dus niet zo vaak voor dat het af te raden is een 2e hands unit te zoeken?
20 jaar
kan best hoor....maar of die nog goed is wet je dan niet he...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar