HELP HELP
Mijn Vivaro had problemen met het motor management, altans dat gaf de storingslamp aan.
en ook de STOPLAMP ging continue aan. Al een paar keer eerder als ik de auto startte liep deze even en als je weg wilde rijden sloeg deze af en was de eerste vijf minuten niet meer aan de gang te krijgen (sloeg niet aan)
Toen de motor weer liep ging deze in de noodloop. De wegenwacht kon alleen een storing uitlezen van de BCM die een paar maanden geleden was vervangen. Een dag later naar de dealer met de auto. Daar las men uit dat één of meerdere gloeibougies niet meer werkte en de BCM had problemen en nog een paar storingen !! Toen kwam men er na enige tijd achter dat de accu wel eens slecht kon zijn. Deze is toen vervangen en de storingslamp van het motor management en de STOPLAMP waren nu uit. Maar de storing van het gloeien, de BCM en nog een paar andere bleven erin zitten. DE auto staat nu al twee dagen bij de dealer en nu was er weer een draadboom weggesmolten kreeg ik te horen en er was een zekering van 70 ampére doorgebrand. Kan iemand mij vertellen of dit vaker voorkomt, want ik kan me niet voorstellen dat ik nog met de auto kon rijden terwijl er een kabelboom was doorgebrand. De kabelboom is van de voorgloei of voorverwarming van het koelsysteem begreep ik. Morgen hoor ik waarschijnlijk meer, want ze wachtte nu weer op een nieuwe accu, omdat ik bezwaar had gemaakt tegen het plaatsen van de nieuwe accu waarvan er op de accupool stond dat deze van de 27e week 2006 was en dat dit dus geen nieuwe accu kon zijn. Dan is de accu immers al bijna 2 jaar oud dacht ik?? Wie kan mij dus meer vertellen over deze problemen en kan ik nog iets claimen, want alles wat ik inmiddels aan deze auto heb gehad waren zogenaamde product eigenschappen, maar dit slaat echt alles vind ik. De auto heeft nu inmiddels 135.000 km op de teller staan en heb er al vreselijk veel aan laten vervangen.
Vervolg >>>>>>>
Vandaag mijn Vivarootje weer opgehaald en uitleg gekregen wat er nu eigenlijk vervangen is.
De bekabeling van de voorverwarm elementen die in het koelsysteem zitten om de koelvloeistof op te warmen was weggesmolten. En de hoofdzekering van 70 amp was ook gesmolten door de sluiting. Waarschijnlijk heeft er een kabeltje liggen jutteren die door de vonken bloedheet zijn geworden en ook de rest heeft meegepikt. Ondertussen zit er weer zo'n 3 uur zoekwerk in plus de nieuwe bekabeling en een nieuwe accu. De rekening hadden ze nog niet klaar, maar ik denk dat ik weer voor de zoveelste keer ga schrikken.
Lang leve de Vivaro zal ik maar zeggen. Dit is mijn eerste auto die alleen maar negatieve product eigenschappen heeft. De dealer noch de importeur heeft geen enkele keer gebaar gemaakt van een nette oplossing en is mij ( de klant ) nooit ergens in tegemoet gekomen en alle mankementen zelf moeten bekostigen. Dus dit was écht mijn laatste opel, terwijl ik al ruim 36 jaar dit merk rijdt moet op deze manier dan maar het doek vallen wat mij betreft. Volgende week ga ik op stap om de auto maar in te ruilen voor een VW, die schijnen toch een stuk minder problemen te hebben.
Een ieder bedankt voor de oplossing van het probleem ook al wist niemand antwoord op mijn vraag.
mvgr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verdere negatieve antwoorden voegen niets toe aan het probleem.
Reactie verwijderd en topic gesloten.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar