Opel Astra: Dtl die slecht start...alles al vervangen.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0dtl

2.0 dtl wil erg slecht starten, het kan wel meer dan 10 sec zijn.
Bij warme start ie helemaal slecht. Het duurt dan wel 10-15 sec en er komt een heleboel grijze rook uit wanneer ie start.
Bij koud weer zeg 16 graden start ie al een stuk sneller maar verre van goed.

Vervangen zijn:
egr klep
magneetventielen getest
retourslangen diesel
vacuumslangen
nieuwe LMM
Krukassensor is nagekeken en schoon gemaakt.
Dieselpomp was al een paar maand eerder vervangen. Staat 2 graden verkeerd maar mag volgens de garage geen probleem zijn
Vacuumpomp op nokkenas
uiteraard nieuwe dieselfilter
verstuiver-ringen

Wat kan het nu wezen. IK zelf heb er al dagen aan besteed, de vakgarage ook al en hij is al meerdere keren uitgelezen, en ze willen weer verder zoeken bij de garage. Zoals je ziet zit er al voor een vermogen in en hij is nog niet goed.
Help!!!

Integrale

Geplaatst door Integrale (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

Al eens onderdruk EN druk gezet op de injectoren ( retour ) ?? Anders de software van de motor eens laten updaten voor dit probleem ; ook kunnen de injectoren inwendig lekken , dan moet je ze demonteren en laten testen ;
zijn wel moeilijke motoren qua starten ;persoonlijk zou ik er zo blijven mee rijden , misschien een paar seconden wachten voor je start , met kontakt aan .

opc8275 (0) PRO, 17 jaar geleden

Maar hoe kun jij nu de graden zien om hem te vroeg te zetten ???

Integrale (0), 17 jaar geleden

bedankt alvast...

Gaan eerst wel die software update doen.
Als dit niet helpt gaan ik de pomp wel iets vroeger zetten.
Ik heb die pomp er zelf opgezet dus dit moet ook wel lukken, alleen vroeger zetten...moet je dan dat wiel waar die paspen uiteinde in valt naar de koplamp toe 1 mm verzetten of naar de schutbord kant verzetten???

Integrale (0), 17 jaar geleden

Software update was het ook niet. Ze hebben de pomp wel wat rijker gezet. Kosten: €75
Ze advieseren benzineslang te monteren ipv de canvas retourleidingen om te zien of er lucht in zit.
IK heb alles al vervangen wat slangen en ringen boel betreft maar ga het toch proberen.
Of heeft iemand anders nog een tip?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.