Er is al een grote beurt gegeven waarbij bougies zijn vervangen en bobine is gereinigd tegen vocht o.i.d., alhoewel ze zeiden dat de bobine gewoon prima vonkte.
Maar nog steeds bleef het probleem wat er voor de beurt was, namelijk dat ik de sleutel soms wel 10 sec. in de startstand moet houden en ik hoor de startmotor goed, maar de motor pruttelt en schudt lichtjes, voordat ie eindelijk start. Lijkt wel of er iets vast zit of zwaar is of zo. Olie hebben ze dit keer 10W40 in gedaan, maar ik had er zelf al eens 5W30, hielp niets, dus aan olie lijkt het me zeker niet te liggen. Accu was al vernieuwd.
Zou een van de cilinders een probleem met opstarten kunnen hebben? Garage kan er verder niets aan vinden en verwijzen me door naar een Opel dealer...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al Compressie gemeten??
kan zijn dat zeker gezien de auto op LPG rijdt dat de kleppen niet goed openen door slijtage.
Willem
Overigens rijdt hij eenmaal gestart gewoon feilloos. Kan de topsnelheid zo halen, en optrekken gaat ook goed, zowel op LPG als op benzine. Het is alleen het starten...
16 jaar
[quote=Willem12089]Is er al Compressie gemeten??
kan zijn dat zeker gezien de auto op LPG rijdt dat de kleppen niet goed openen door slijtage.
Willem[/quote]
Niet dat ze me hebben verteld, ze hebben de ontsteking nagelopen, en konden niets vinden. Omdat ze niet zeker wisten of vervangen van de bobine zou helpen verwezen ze me door naar Opel.
Dus bij Opel kan ik het beste vragen om de compressie te meten?
16 jaar
Probleem is inmiddels bekend, eindelijk. De garage wilde gewoon dingen vervangen zoals bobine en zo, maar gaven aan niet zeker te weten of dat zou helpen. Daar wilde ik niet aan beginnen. Dus was maar naar de ANWB gegaan voor een consultkeuring, en aangegeven dat hij slecht startte.
Ze hebben uiteindelijk na drie kwartier aangegeven dat de klepzittingen weggezakt waren en compressie bij het starten net laag genoeg is om hem niet beter dan pruttelend aan de gang te kunnen krijgen. Waarom hij daarna verder wel goed rijdt had met de oliedruk te maken volgens ANWB-monteur.
Dus binnenkort een cilinderkoprevisie, en gelijk maar LPG-geschikt gehard materiaal laten gebruiken, als ze toch al bezig zijn. ;)
16 jaar
Wat heeft jouw Astra gelopen inmiddels??
Ben wel benieuwd,de mijne staat op 299.000 inmiddels.Overigens wel een 8 klepper,en die heeft nooit een koprevisie gehad.
Dan heb ik wellicht een idee wanneer de mijne aan beurt zal zijn.
Groetjes Patrick
16 jaar
[quote=patje kadettje]Wat heeft jouw Astra gelopen inmiddels??
Ben wel benieuwd,de mijne staat op 299.000 inmiddels.Overigens wel een 8 klepper,en die heeft nooit een koprevisie gehad.
Dan heb ik wellicht een idee wanneer de mijne aan beurt zal zijn.
Groetjes Patrick[/quote]
Deze Astra had 168.000 op de teller toen het probleem al aanwezig was. Momenteel heeft ze 182.000 achter de kiezen. Dus het kan ook zijn dat de vorige eigenaresse gewoon niet goed gezorgd had voor de auto. Het olieverbruik dat typisch is voor deze Astra's G zal vast ook van invloed zijn geweest. De meeste vrouwen (sorry haha) kennende heeft ze misschien niet vaak genoeg olie gepeild. Met de hoge ontbrandingstemperatuur van LPG loopt de motor dan al gauw schades op.
Dus ik denk niet dat jouw 3-tonner dit probleem per se ook zal krijgen als ie nooit eerder problemen gegeven heeft.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar