Opel Corsa 2000: dynamo lampje blijft branden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 DTi

Ik heb net een corsa binnen gekregen van een klant waar het dynamo lampje blijft branden...deze is drie maanden geleden gereviseerd...Ik denk dat ik ergens een slechte aansluiting heb bij de voedings draaden van de dynamo,volgens mij moet ik op contact toch 12volt meten op de W stekker de L stekker is voor het lampje dacht ik???
Het is een uitvoering met de oliepomp aan de achterzijde van de dynamo,de keering van de pomp heb ik vervangen 3 maanden geleden.
Heeft iemand hier een antwoord op bvb dank arie

VDA

Geplaatst door VDA (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

12 volt op de dikke draad d+ en aan sturing op het dunne draadje ( u bent prof?)

VDA (0) PRO, 10 jaar geleden

Ja ik ben garage houder...Ik vraag dit omdat er op deze dynamo ook een toeren teller is gemonteerd daarom ook de tekening van de dynamo...Wat jij zegt D+ is voor mij ook geen probleem maar ik weet niet zeker of bij dit systeem de W aansluiting de + draad de stuurdraad is van de dynamo

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

W is aansluiting voor toerenteller

VDA (0) PRO, 10 jaar geleden

oke,ik op de L aansluiting heb ik maar zwakke spanning..daar ga ik morgen is kijken of er een draad breuk zit of zo iets..al vast bedankt zo ver.

downforthecause (0) PRO, 10 jaar geleden

Het aansturingsrelais ook nog goed?Zit achter de A stijl rechtsvoor bij je voeten.

moderator (0) PRO, 10 jaar geleden

Controleer de stekker op de dynamo. De draden breken nog wel eens IN het kabelschoentje in de stekker.

VDA (0) PRO, 10 jaar geleden

[quote=moderator]Controleer de stekker op de dynamo. De draden breken nog wel eens IN het kabelschoentje in de stekker.[/quote]
klopt dat wist ik heb ik gecontroleerd..maar ik heb het gevonden de draden van de diode waren los gegaan 1 diode geklapt (kortsluiting) dus andere diodebrug gemonteerd en klaar was hij weer.
bedankt voor het mee denken

check

Beste antwoord, geplaatst door VDA (0) PRO, 10 jaar geleden

het probleem is op gelost ... de diodebrug was eeb draad los gegaan(daar door was er 1 diode geklapt)nieuwe diodebrug gemonteerd en klaar was hij weer ...allemaal bedankt voor het mee denken mvgr arie(VDA)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.