Opel vectra 1700td: dynamo stuk?

Bouwjaar: 1994

Had in begin van de week 's morgens een platte batterij.'s Avonds vervang ik deze door een nieuwe,meet de spanning op de batterij en ze blijft dezelfde ook als ik gas geef,waarschijnlijk alternator stuk.Kontrolelichtje brande niet.Drie dagen later wil ik de auto starten om de alternator te gaan vervangen,batterij is weer leeg.Heb naar mijn weten geen stroomverlies,staat alleen maar een horloge in.Hoe komt het dat de batterij weer leeg is. Met de wagen was niet meer gereden.

genoegen

Geplaatst door genoegen (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

Mogelijk sluiting in de dynamo zelf.

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

de dynomo´s van de 17td zijn niet echt van goede kwaliteit. deze gaan erg vaak kapot. controleer inderdaad de dynamo goed. ook de bedrading en tussenliggende stekkers van de dynamo zal je goed moeten controleren. de stekkers e bedrading willen wel eens wegrotten....


marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

Is er al nieuws over het probleem te melden ?

genoegen (0), 21 jaar geleden

probleem is opgelost,heb de alternator vervangen,diodebrug was stuk

marcovadem (0) PRO, 21 jaar geleden

Weten wij ook weer meer...

Bedankt voor je antwoord.

Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.