Na het vervangen van thermostaat en kachelradiateur brandt het lampje van de dynamo. De kabels zijn nagekeken, Laadstroom is 14,4 Volt, massa is goed <1 Ohm, Bij stationair toerental brandt het lampje niet, maar zodra ik gas geef, gaat het lampje branden. HEEEEEEEEEEEEEEELP, want ik kom er niet uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De thermostaat en kachelradiator hebben niks met het laadsysteem te maken.
Meet de laadspanning als het lampje begint te branden,deze zal dan niet meer bijladen!laad hij toch nog bij als het lampje brand,zou je het in de kabels moeten zoeken,laad hij niet meer bij,zijn het waarschijnlijk de koolborstels / spanningsregelaar achterop de dynamo,en zijn los te koop.
Spanningsregelaar kost +/- een 25,-
Maar eerst even meten ( = weten )
Gr Stefan
Van ellende mijn prinses maar rijdend naar de garage gebracht. Ook mijn supergarageman weet het even niet. Morgen gaan we er samen weer naar kijken.
Het hele dashboard is nu uitgevallen, evenals de stuurbekrachtiging. Alleen als ik gas ga geven, komt dat ene acculampje tot leven...... we gaan door tot we t hebben gevonden. :(
De dynamo geeft op alle momenten een goede spanning. We denken nu dat er misschien een beetje van de enorme koelvloistoflakkage over dat computerdingetje heen is gevloeid. We zagen in het plastic een klein vetspoortje. Naar de sloop geweest maar alle corsa's daar hebben een veel grotere kast. Omdat mijn prinses een automaatje is met handelsbenaming Corsa-B; X1.2XE Automatic zal ik zo'n kastje moeten hebben denk ik, maar ik heb geen idee hoe dat heet. Weet iemand dat?
Het kastje zit rechts van het middenconsole en NIET zoals bij de andere types rechts tegen het scherm.
Kan het ECU heten, want daar had ik al van gehoord. Als ik daar op zoek, zie ik zowel geprogrammeerd als ongeprogrammeerd. Het lijkt mij het beste om toch de dealer te consulteren voor zo'n ding, tenzij zich hier een vrijwilliger meldt. :D
15 jaar
als je lekkage hebt gehad zal het waarschijnlijk toch sluiting zijn
even langs de dealer die kunnen je dat gelijk zeggen .
mvg willem2
15 jaar
Het probleem is opgelost! ik ben zo blij als een klein kind.
We hebben weer alles nagekeken en kwamen tot het volgende....
We zijn andersom gaan kijken... waarom doet de stuurbekrachtiging het eigenlijk niet, hoe wordt die gevoed en waar staat dat mee in contact?
En ja hoor...
Zekering no 17 (ook voor de stuurbekrachtiging vloog eruit door een ledlampje van het bedieningspaneel van de verwarmingsknoppen) Ongelofelijk, maar echt waar. Gewoon een zekering die zoveel ellende bracht. Niks massa of sluiting dus gelukkig.
Bedankt voor de tips in ieder geval. (ook voor de hulp van het opelforum natuurlijk)
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar