auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Corsa: ecu vervangen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1300

Dan wordt het dus ecu repareren of vervangen en kijken of de motor met de nieuwe regelklep wil starten.

Wil je bewijzen dat de oude klep niet defect is, dan die monteren.
Je loopt dan wel het risico dat je net gerepareerde of aangeschafte ecu weer wordt opgeblazen.

Geplaatst door

Berkepeis (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste formleden,
ten eerste nog de beste wensen. ik heb een probleem met het volgende:
mijn opel corsa cdti 1300 uit 2007 staat bij de opeldealer met een waarschijnlijk kapotte ecu. na een "uitgebreide" inspectie kwam de opeldealer erachter dat 1 of andere regelklep( brandstof gerelateerd, de naam weet ik ff niet) kapot is. Nu is er een nieuwe regelklep ingegaan, kosten 850 euro, maar nu die erin zit doet de auto het nog steeds niet. de dealer zegt nu dat het dan de ecu is die kapot is, kosten 1850 euro met nieuwe regelklep. maar die klep, de oude klep, is waarschijnlijk dus niet kapot, Ik ga niet iets betalen wat vervangen is, maar ook niet kapot is. Volgens de dealer kan ik niet op de sloop een ecu kopen en die erop zetten omdat die klep en ecu op elkaar afgestemd zijn en niet op een andere opel corsa kunnen worden geplaatst, iets met chassisnummer??? klopt dit wel ?? kan ik niet op de ene sloop die regelklep halen en op een andere sloop een ecu en die op elkaar afstemmen??

gr jack

Berkepeis 0

8 jaar

Als de fout permanent aanwezig is dan is normaal gesproken wel vast te stellen wat het probleem is.
Een gebruikte ecu van dit type hebben wij wel eerder ingeleerd dus dat is wel mogelijk.
Weet je ook welke foutcode de ecu aangeeft en is het betreffende circuit goed gecontroleerd?

Dank je wel voor je reactie. Heb de opel dealer gebeld en gezegt dat ik de kosten niet wil betalen voor de verkeerde analyse. De dealer vertelde mij het volgende." In de analyse komen we op een punt, met de aparatuur, of het die klep is of de ecu" zij zijn uitgegaan dat het die klep is, wat dus niet zo is. Klopt het dat in de analyse je op een punt, laat zeggen "een kruispunt waar je links gaat of rechts" komt dat het of die klep is of de ecu.

Gr jack

Berkepeis 0

8 jaar

Dat kan ik op afstand niet bepalen. Ik weet niet om welke klep het gaat en welke fout de ecu aangeeft.
Er zijn af en toe wel situaties waarbij het lastig is om vast te stellen of een ecu een probleem veroorzaakt, maar wanneer de auto het helemaal niet doet dan zou je eerst kunnen meten of de ecu de betreffende klep überhaupt aanstuurt en of deze klep een goede voeding heeft.

Zou je kunnen vermelden welke foutcodes erin staan?

bedankt voor je reactie,
het gaat om eoa regelklep, lange naam, maar die is goed. het is de ecu die kapot is. is dit in de analyse af te lezen of het de klep is of de ecu?? das de vraag. Omdat ik technisch niet echt helemaal onderlegd ben, en dingen wil uitzoeken( research) wil ik weten of de dealer een lulverhaal verteld dat ze niet kunnen analyseren of het die klep is of de ecu. foutcodes weet ik niet is me niet verteld, probeer ik wel te achterhalen.

gr jack

Berkepeis 0

8 jaar

Tja, dan is er nog de mogelijkheid dat eerst de regelklep kapot ging en dat vervolgens deze kapotte regelklep een onderdeel in de computer heeft opgeblazen. Ook dat kan en dat komt wel vaker voor

Misschien kan actronics in Almelo de computer wel maken. Dat is goedkoper en eenvoudiger dan een 2e hands of nieuwe computer.
De computer moet dan wel door een bedrijf opgestuurd worden, want actronics wekt niet voor particulieren.

oldford 0
badge

8 jaar

bedankt voor je reactie, vooral dat van actronics ga ik ff opzoeken. maar nogmaals die regelklep is goed en niet kapot. het is puur de ecu die kapot is. en nogmaals de vraag....klopt het dat, in de analyse, met speciale opel apparatuur je op dat " kruispunt" komt dat of de ecu kapot is of die regelklep ( die regelklep werkt dus deze is niet kapot) misschien dat iemand hier op het forum bij opel werkt, of er ervaring mee geeft, en dit kan bevestigen.

gr jack

Berkepeis 0

8 jaar

Eerst dacht je dat de regelklep "waarschijnlijk niet kapot" was. Nu schijn je dat zeker te weten.

Hoe weet je dat die oude regelklep niet kapot was? Welk bewijs heb je daarvoor?

oldford 0
badge

8 jaar

bedankt voor je reactie,

de opel dealer heeft tegen mij gezegd dat die regelklep niet kapot is maar de ecu.
In eerste instantie " gingen ze er vanuit" dat die klep kapot was, ik quote de opel dealer " we gaan ervan uit dat het goedkoopste onderdeel, regelklep wat voordeliger is voor u, kapot is "

Wat dus volgens die zelfde Opel dealer dus niet het geval is.

Berkepeis 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.