Opel Astra: EGR klep

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V X20XEV

Goeie dag,

De laatste tijd hoor ik van verschillende mensen dat je een EGR klep kan weghalen of afdoppen, zodat je inlaattraject schoner blijft.

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? En wat is het beste, gewoon afdoppen of geheel weghalen. Er zitten namelijk ook een paar stekkers op.

Levert het ook nog vermogenswinst op?

B.V.D

M.Extra

Geplaatst door M.Extra (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Verhaal is 2 hoofddelen te splitsen: oudere auto's en nieuwere met slimmere software die het afdoppen zien.
Voor oude auto's gewoon dicht plaatje ertussen en alles verder laten zitten. Anders gaat de ecu moeilijk doen.
Voor nieuwere auto's (in ieder geval diegene die aan EOBD voldoen) moet er een gaatje in het afdekplaatje zitten.
Hoe groot dat gaatje moet zijn, hangt af van wat de ecu nog accepteert. Dus experimenteren.
Vermogenswinst? Nee, want EGR werkt alleen bij deellast en niet bij volgas.
Het voorkomt wel vermogensverlies door vervuiling.

jhl (0) PRO, 14 jaar geleden

100% akkoord

M.Extra (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, ik zal me er eens mee bezig gaan houden!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.