close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: EGR klep of toch nog iets anders

Bouwjaar: 1997

Ik las je stuk over het afsluiten van de EGR klep. Ik heb zelf een Vectra 2.0 1997.Na terugkomst van vakantie van de zomer met achter de auto een caravan KIP gekoppeld draaide de motor niet meer goed stationair. Ik kwam terug vanuit Frankrijk. Kortom de motor bleef slecht lopen. Ik heb de unit van de gasklep (eigelijk luchtklep) los gehaald. Niet te geloven de kleprand zat onder het kool. De unit was smerig en de kanaaltjes zaten verstopt. Dit alles gereinigd, met hydro olie, lost goed op. De leiding vanaf klepdeksel met boortje 3 mm iets weider gemaakt. Motor liep nu weer goed. Echter nu komt het. Ik gebruik de auto niet veel en als mijn vrouw hem gebruikt op korte stukjes dan begint hij weer slecht stoterig etc. te lopen.Gooi ik er injectie reiniger in dan gaat het weer een tijdje goed. Stel dat de EGR klep contstant blijft werken of dat deze vast zit dan zouden er warme en smerige gassen bij de injectie komen Met als gevolg dat de injectiesysteem weer smerig en schraal wordt. Is dit een goede gedachte. Overigens de membraam van de EGR klep werkt, gecontrolleerd door aan het tuitje te zuigen.



Kan ik echt de EGR klep afsluiten zonder dat dit problemen geeft????



In ieder geval hoop ik op een antwoord



Vriendelijke groeten



Harry Scheer

Geplaatst door

Harry4215 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus..... ?????????
Een klein beetje hoger. Is toch geen probleem..
Er rijden 1000000den mensen rond met een afgesloten EGR zonder problemen...

Gr.
Remco

remco9422 0
badge

19 jaar

Als je de erg afsluit dan word de verbranding temperatuur hoger van de zuigers.
groetjes ceesie

ceesie1583 0
badge

19 jaar

In ieder geval bedankt voor de reacties. Volgens mij een klein beetje hoger maakt niet uit er vallen geen gaten in de zuigers. Je bedoelt waarschijnlijk dat de temp. hoger wordt omdat je een betere verbrandig hebt.
Ik heb er nu twee keer mee gereden naar mijn werk. Maar het is niet te geloven. Motor loopt veel rustiger trekt goed op stationair perfect.

Nu wacht ik nog even op een reactie van Opeltje of Willem.

Overigens de computer reageerd toch niet op de EGR klep. Ik zie nl nergens verbinging oid. Hij krijgt dus geen opdracht.

gr

Harry

Harry4215 0

19 jaar

De motor krijgt bij een afgesloten egr klep veel schonere en koudere lucht binnen, wat resulteerd in een lager verbruik, en een soepeler lopende motor , en je inlaat blijft schoon vanbinnen.

Dit uit eigen ervaring, (motor verbruikte altijd rond de 1 op9.5 a 1 op 10 das nu 1 op 10.5 a 1 op 11.5 (vectra 2.5 v6 '96)).

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Beste willem kan dit ook met een corsa van 1997 x1.4sz motor

Mvg,

Atilla

ibo4643 0

19 jaar

Hallo

Bedankt voor je reactie Willem.

Ik zat eigelijk op je antwoord te wachten daar ik je ook al had gemaild. Kortopm. Ik ben vandag weer even weg geweest ong. 150 kilometer gereden auto rijdt nu echt zoals het hoort.

Gr

Harry

Harry4215 0

19 jaar

Hallo,

hebben we het hier over benzine of diesel ?
Ik heb zelf een 2.0 DTI, kan het hier ook bij

wisja 0

19 jaar

Mooi dat ie weer goed rijdt.

Atilla: weet niet hoe de egr bij de x14sz zit maar als dat kan gewoon een plaatje ertussen.

Phillip:http://www.tdipowerbox.nl/egr.htm.

Ik rijdt al een tijdje met afgesloten EGR klep en echt perfect,
Lager verbruik en meer vermogen onderin omdat de motor enkelt verse lucht krijgt,
En geen vervuiling van t inlaat.

Willem

Willem12089 0
badge

19 jaar

Hallo willem,

Ik heb een plaatje tussen ingezet net zoals jij heb gedaan . Resultaat : Hij trekt beter hoger koppel geen storingen tot nu toe heb zo'n 30 km gereden rijd perfect. maar wordt de motor hierdoor niet erg warm ? bedoel deze EGR gedoe heeft ook iets met je temperatuur van de koelvloeistof, de motorbelasting en Lambda-sonde te maken. Gaan deze onderdelen niet stuk ??

Mvg ,,


Atilla

ibo4643 0

19 jaar

hoe kan je deze het makkelijkst afsluiten? ik heb hetzelfde probleem en mijn garge zei dat afsluiten de snelste/beste oplossing was

ik heb op corsa-novatuning er wat overgelezen, maar daar gaat het om het optimaliseren van de kop, deze is er dan vanaf en zij sluiten hem dus ook uin de kop af. ik neem aan dat het makkelijker kan, maar hoe?

king corsa 0

18 jaar

Hallo Math

Je kan een dichte pakking maken van blik en de orignele pakking vervangen door de dichte en klaar is kees. Opel levert naar ik heb vernomen nu ook van die pakkingen kun je nagaan.

Harry4215 0

18 jaar

ik vroeg me wat af, ik heb een c14nz motor uit 1990, heeft deze wel een egr klep? en hoe ziet die er dan uit want het s dan anders dan ik dacht misschien kan iemand een fotootje mailen naar mathnotermans@hotmail.com

king corsa 0

18 jaar

Hij heeft er geen.

Harry4215 0

18 jaar

haha dacht ik al, wat kan mijn probleem dan zijn?hij loopt stationair hoog in toeren en erg onregelmatig, na een tijdje gaat motorstoringslampje branden.temperatuur is goed, bougies en kabels zijn onlangs vervangen met de verdelerkap/rotor, en ook de lambdasonde

king corsa 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.