Opel Vectra: batterij loopt leeg

Bouwjaar: 1996

hallo zit met het volgende probleem .Een opel vectra van een vriendin 1.7 td isusu motor . Af en toe loopt de batterij leeg , alternator is goed , batterij is vervangen , maar ze verteld dat af en toe bij het uitzetten van de motor , de radio blijft spelen .Een originele trouwens . Mijn vraag, is dit het contactslot waar iets aan scheelt ? schijnt al eens vervangen geweest te zijn .Komt dit van het contactblokje onderaan of ?? Iemand wat goede raad ?

opelfan

Geplaatst door opelfan (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

ceesie1583 (0) PRO, 19 jaar geleden

radio uitbouwen even zonder radio rijden kijken of het probleem weg blijft
groetjes Ceesie

Hans4040 (390) PRO, 19 jaar geleden

En als je nou gewoon de radio uitzet voordat je uitstapt?

mvg,
Hans.

Rene9571 (0), 19 jaar geleden

Hallo Mario, contact van de achterklep wil nog wel eens problemen geven. gr. Rene

abbeyrules (0), 19 jaar geleden

Je kan de radio van de constante plus afhalen en alleen op de geschakelde plus zetten. De radio gaat dan helemaal uit zodra de sleutel uit het contact is.

Groet Leon

opelfan (0), 19 jaar geleden

bedankt voor de snelle reactie , is misschien het beste , de radio er eens uithalen en kijken wat hij dan doet . De radio uitzetten hans ? wordt nog al dikwijls eens vergeten en dan sta je algauw te schilderen met je platte batterij . de achterklep dat kijk ik eens na .
leon ; een goed idee , maar is dit nu nog niet zo , het is een originele radio , wanneer je de sleutel eruittrekt dan gaat hij normaal altijd uit toch ? de radio gaat pas aan wanneer je hem in stand 1 zet en zelfs zonder sleutel via de knop van de radio kan je hem aanzetten . Zo hoort het ook , want bij mijn tigra is dit ook zo . natuurlijk normaal gezien schakelt deze na 1 u toch uit?

tijne (0), 19 jaar geleden

als je normaal de radio niet uit hoeft te zetten en soms moet dat wel dan is er iets mis met je contakt slot en het verwijderen van de radio heeft dan geen zit want de rest van de wagen blijft ook onder spaning staan waardoor dee accu leeg loopt.

en is het een radio met of zonder versterkers?
als het zonder versterkers is kan die radio zonder problemen een nacht draaien en dan start hij nog de volgende dag.

gr tijne

opelfan (0), 19 jaar geleden

het is een gewone originele radio martijn als ik mij niet vergis een cdr 500 . ik denk ook aan het contactslot omdat na het verwijderen van de sleutel de radio nog eventjes blijft doorspelen , het stuur klikt ook niet in stuurslot .
grt

tijne (0), 19 jaar geleden

hey mario,

dan moet je je sleutel is in het contakt slot doen en wat op en neer bewegen en hen en weer in alle standen en kijken wat er gebeurt wel bij elke verandering even zo houden dat de radio tijd heeft om aan te gaan natuurlijk.

gewoon even probren en dat in iedere stand van het contakt slot.

maar hij valt ook niet in het slot zeg je? spuit hem is goed in met wd 40 kruipolie meschien zit er iets een beetje knel in je slot.

gr tijne

opelfan (0), 19 jaar geleden

had ik ook in gedachten martijn , ondertussen is de wagen gisteren weggetakeld . Tijdens het rijden viel alles uit , de alternator bleek de boosdoener te zijn .twee weken geleden nog een nieuwe batterij gestoken en de alternator uitgemeten , toen was alles nog in orde . Het rare daaraan is wanneer deze wagen zonder stroom valt en de batterij dus leeg komt ,dat eerst het abs lampje aangaat . waarom het controle lampje van de batterij niet? Welk nut heeft dit dan ?
grts mario

tijne (0), 19 jaar geleden

je lampje van je accu is eigenlijk geen lampje voor je accu dat lampje gaat branden als je dynamo niet of niet goed bij laat (als het goed is dan) en het abs lampje gaat branden omdat die niet voldoende spanning meer heeft omn goed te werken en daarom dus gelijk een fout elding geeft door middel van het lampje

maar alternator wat is dat in hemels naar het zegt mij niks namelijk.

gr tijne

Hans4040 (390) PRO, 19 jaar geleden

Tijne ,
alternator is een wisselstroom dynamo.

mvg,
Hans.

tijne (0), 19 jaar geleden

waarom noemen ze het dan niet gewoon dynamo?

maar dank je wel hans weet ik dat ook weer.

gr tijne

opelfan (0), 19 jaar geleden

ja martijn , hier in belgie zeggen we alternator of meestal de franse benaming alternateur . Het is inderdaad wisselstroomdynamo . Biju oude wagens die nog een gelijkstroom dynamo hebben zeggen wij dynamo .Bij deze heb je misschien ook wat bij geleerd !
Nu we toch op dreef zijn heb ik nog een vraagje bij sommige dynamo's!! is een onderdrukpomp gemonteerd , waar toe dient deze eigelijk ?
alvast bedankt voor de snelle reactie , zo leert een mens wat bij , toffe site !!

opelfan (0), 19 jaar geleden

weet ondertussen dat het met de rembekrachtiging zou te maken hebben , maar hoe werkt dit ?

Hans4040 (390) PRO, 19 jaar geleden

Je zegt het zelf al eigenlijk :
De onderdrukpomp ,of vacuumpomp , zorgt dus voor het vacuum van de rembekrachtiger. Dit komt voor bij diesels.
Bij een benzinemotor gaat er een slang vanaf het inlaatspruitstuk naar de remservo.

mvg,
Hans.

tijne (0), 19 jaar geleden

oke dank je wel voor de uitleg mario.

gr tijne

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.