Hallo
ik heb een probleem met mijn opel astra uit 1992, en nu ben ik een leek op het gebeid van auto's .....
maar toch wil ik het zelf (kunnen) oplossen, het probleem is als volgt.
Er is een nieuwe radio in gebouwd maar bij het verwijderen van de oude radio is er een kortsluiting ontstaan, en is er een zekering uitgeknalt zo als het hoort.
dus nieuwe zekering er ingedaan en nix aan de hand tot ik de sleutel omdraaide en de stadslichten+cockpit verlichting ging branden.
nu hen ik gezien dat de zekering is gesmolten in de zekeringkast ... dus niet meet bruikbaar,heb de draaden van de zekering door geknipt aan de achterkant en door verbonden met een zweefende zekeringhouder alles doet het gewoon.... maar wil het zo niet houden , er zit dus ergens kortsluiting in WEET IEMAND HOE IK DIT ER UIT KAN KRIJGEN !!!!
DUS KORT SAMEN GEVAT....
contactsleutel om draaien stadslicht + cockpit gaat branden
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met deze actie is het erg warm geweest en zijn er draden aan elkaar gesmolten.
De draden van het stadslicht en binnenverlichting maken nu contact een geschakelde +12 Volt.
Je zult zelf moeten uitzoeken WAAR, maar ik denk ergens onder het dashboard.
mvg,
Hans.
Ik heb het vermoeden dat er een grote aansluitingsfout van de radio inzit. Radio er uit en kijken of dan alles normaal werkt...
Gr.
meet anders eerst even voor de zekerheid off de draden aan elkaar zitten bijvoorbeeld meetpen aan de ene draad hoden en de andere meetpen aan de andere kant meet je hier geen of weinig weerstand zitten ze aan elkaar
succes
17 jaar
hoe kan ik dat doen vanuit de zekeringen kast of moet ik het achter de radio zoeken ????????
ik heb de radio eruit gehad en daar werd het niet anders van........
groeten roel
17 jaar
Ik vermoed ook een verkeerde aansluiting van de radio.
Heb je soms zelf met kroonsteentjes o.i.d. draden aangesloten?
Grote kans dat je een draad hebt genomen als plus-draad, die eigenlijk bedoeld is voor de verlichting. Die geeft dan 12V, maar wordt soms massa geschakeld als je het contact aanzet met allerlei rare stroomkringen tot gevolg.
Dat kan beschadiging van andere electronica tot gevolg hebben, hoewel dat bij een auto van 92 wel mee zal vallen.
Groetjes Ronald.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar