Nadat de cilinderkop is gerepareerd bij een revisiebedrijf (4 uitlaatkleppen vlakken en klepseals vervangen) is er nu een olieverbruik van 1 Ltr op 200 km. Cilinderlektest uitgevoerd en dit is 3 en 4 % , dit is ook goed. cilinderkop weer gedemonteerd en het lijkt of de olie via inlaatkanalen naar binnen komt.Alle cilinders en zuigers zitten helemaal onder de olie, heeft iemand dit wel eens meegemaakt, graag reacties.
Techneut11280
Geplaatst door Techneut11280 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
jan T (10) PRO, 13 jaar geleden
hebben ze er dan wel klep rubbers in gezet.
groetjes jan.
Techneut11280 (0) PRO, 13 jaar geleden
Jan weet jij niet wat klepseals zijn.
Techneut11280
ratdraaier (0), 13 jaar geleden
een verstopt lucht filter dan zuigt hij waarschijnlijk olie aan via de caterontluchting
gr andre
Techneut11280 (0) PRO, 13 jaar geleden
Carter ontluchting is in orde, luchtfilter is nieuw klepseals zijn al een tweede keer vervangen.
Techneut11280
ratdraaier (0), 13 jaar geleden
als hij geen olie aanzuigt via de inlaat zit er toch wat in de cilkop niet goed de koppakking verkeerd gemonteerd dat hij via een olie kanaal olie in de cilinder krijgt heeft hij ook veel caterdruk trouwens ?
gr dree
harnak (0), 13 jaar geleden
dis. riem gebroken ? en nu zuigers ovaal ?
Techneut11280 (0) PRO, 13 jaar geleden
Carterdruk is ook minimaal, koppakking is ook goed gemonteerd, is al 6 keer gecontroleerd. Ik vermoed dat er iets in de cilinderkop fout zit.
Er zat een verbrande klep in daarom alle uitlaatkleppen vervangen, zuigers zijn niet beschadigd. Cilinderwanden zijn heel mooi.
Techneut11280
ratdraaier (0), 13 jaar geleden
ja dan denk ik ook dat er wat in de cil kop mis is de kop is ook op scheuren gecontr ?
Techneut11280 (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik ga morgen de kop af laten persen en dan speciaal op het oliecircuit extra aandacht vragen.
word vervolgd morgenavond.
Techneut11280
jan T (10) PRO, 13 jaar geleden
tuurlijk wel 11280 alleen wij noemen dat kleprubbers is maar hou je het noemt maar ik begrijp je vraag wel ik had er over heen gelezen daarom mijn vraag maar dat was dus wel gebeurt.
ach beter twee mal teveel dan eenmaal teweinig gezegt.
groetjes jan.
opelparts (0) PRO, 13 jaar geleden
hey techneut,
ik heb hetzelfde probleem. het enige wat ik gedaan heb voordat het blok uitelkaar ging is dat ik een motorspoeling heb gedaan van tunap. ik zat zelf te denken dat de opgeloste roetdeeltjes de olieschrapveren hebben vastgekoekt. wij hebben ook kleprubbers vervangen en meerdere malen koppakking gecontroleerd. lektest in orde. carterontluchting en slang van klepdeksel naar inlaatsruitstuk dicht gehouden. maar het roken van de motor gaat door. distributie is niet gebroken maar we hebben de nokkenas vervangen, deze was versleten. compressie is goed en de motor loopt mooi rond.
hou mij op de hoogte als je wat gevonden hebt
groet
Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden
Hoe staat het met de Carterdruk bij deze motoren??
Willem
golfprobleem (0), 13 jaar geleden
Zooitje man dat blok, komt de olie nou van boven of van onder bij de zuigers. Zitten er wel originele zuigerveren op.
Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=golfprobleem]Zooitje man dat blok, komt de olie nou van boven of van onder bij de zuigers. Zitten er wel originele zuigerveren op.[/quote]
Vandaar de vraag, carterdruk.
Willem