Nadat de cilinderkop is gerepareerd bij een revisiebedrijf (4 uitlaatkleppen vlakken en klepseals vervangen) is er nu een olieverbruik van 1 Ltr op 200 km. Cilinderlektest uitgevoerd en dit is 3 en 4 % , dit is ook goed. cilinderkop weer gedemonteerd en het lijkt of de olie via inlaatkanalen naar binnen komt.Alle cilinders en zuigers zitten helemaal onder de olie, heeft iemand dit wel eens meegemaakt, graag reacties.
Techneut11280
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebben ze er dan wel klep rubbers in gezet.
groetjes jan.
Jan weet jij niet wat klepseals zijn.
Techneut11280
een verstopt lucht filter dan zuigt hij waarschijnlijk olie aan via de caterontluchting
gr andre
14 jaar
Carter ontluchting is in orde, luchtfilter is nieuw klepseals zijn al een tweede keer vervangen.
Techneut11280
als hij geen olie aanzuigt via de inlaat zit er toch wat in de cilkop niet goed de koppakking verkeerd gemonteerd dat hij via een olie kanaal olie in de cilinder krijgt heeft hij ook veel caterdruk trouwens ?
gr dree
14 jaar
dis. riem gebroken ? en nu zuigers ovaal ?
14 jaar
Carterdruk is ook minimaal, koppakking is ook goed gemonteerd, is al 6 keer gecontroleerd. Ik vermoed dat er iets in de cilinderkop fout zit.
Er zat een verbrande klep in daarom alle uitlaatkleppen vervangen, zuigers zijn niet beschadigd. Cilinderwanden zijn heel mooi.
Techneut11280
ja dan denk ik ook dat er wat in de cil kop mis is de kop is ook op scheuren gecontr ?
14 jaar
Ik ga morgen de kop af laten persen en dan speciaal op het oliecircuit extra aandacht vragen.
word vervolgd morgenavond.
Techneut11280
tuurlijk wel 11280 alleen wij noemen dat kleprubbers is maar hou je het noemt maar ik begrijp je vraag wel ik had er over heen gelezen daarom mijn vraag maar dat was dus wel gebeurt.
ach beter twee mal teveel dan eenmaal teweinig gezegt.
groetjes jan.
hey techneut,
ik heb hetzelfde probleem. het enige wat ik gedaan heb voordat het blok uitelkaar ging is dat ik een motorspoeling heb gedaan van tunap. ik zat zelf te denken dat de opgeloste roetdeeltjes de olieschrapveren hebben vastgekoekt. wij hebben ook kleprubbers vervangen en meerdere malen koppakking gecontroleerd. lektest in orde. carterontluchting en slang van klepdeksel naar inlaatsruitstuk dicht gehouden. maar het roken van de motor gaat door. distributie is niet gebroken maar we hebben de nokkenas vervangen, deze was versleten. compressie is goed en de motor loopt mooi rond.
hou mij op de hoogte als je wat gevonden hebt
groet
Hoe staat het met de Carterdruk bij deze motoren??
Willem
Zooitje man dat blok, komt de olie nou van boven of van onder bij de zuigers. Zitten er wel originele zuigerveren op.
14 jaar
[quote=golfprobleem]Zooitje man dat blok, komt de olie nou van boven of van onder bij de zuigers. Zitten er wel originele zuigerveren op.[/quote]
Vandaar de vraag, carterdruk.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar