Er is al een nieuwe computer in gezet en een nieuwe lamda sensor en 3 nieuwe bougies de fout code komt gewoon terug heeft iemand dit al mee gemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
welke lamdasonde heb je vervangen??? de sonde voor of naar de kat. en ook kan het zo zijn dat de kat dicht zit.
foutcode 170 = P0170 = fuel trim malfunction?
De lamda voor de kat is vervangen en de kat is niet dicht.
fuel trim is juist......dat houd domweg in dat de ecm aan het eind van zijn regelbereik is......dus hij is te ver weggeleerd..
dit komt door: te veel of te weinig brandstof/lucht.
dit kan dus liggen aan het injectie systeem (incl brandstofdruk) of mechanishe dingen op motor...die iets te maken hebben met de cilindervulling. dan ga ik er natuurlijk wel van uit dat de lamdasensors en ecm goed zijn.
ik zou de luchtmassameter eens wisselen met een andere wagen...of zijn egr..(als deze er nog op zit)
Luchtmassa meter is al omgeruilt maar dit had geen effect.
Egr zit er niet op.
het wordt nu erg lastig....hoe is de brandstofruk??
die is tussen de 2 en 2,5 bar
wij hebben dit ook al 2 keer voorgehad , en 2 keer de luchtmassameter was de oorzaak
als je de defectcode wist , dan blijft ze een weekje uit , maar ze komt dan weer .
probeer eens een nieuwe luchtmassameter
succes
brandstofdruk is dus goed.....ik denk ook de luchtmassameter...
Maar hoe kom ik dan aan de foutcode p0170
fuel trim....is brandstof regeling leerwaaarde uitloop....wordt voornamelijk bepaald door lamda sonde en luchtmassameter (of instromende lucht....)....
De auto is ook zeer luchtfilter gevoelig is de filter wel schoon en ook origineel??????
overigens heb ik het nog eens bekeken...brandstofdruk moet 3,8 ± 0,2 bar zijn..gemeten na de drukregelaar .deze is dus te laag. mogelijk is de brandstofdruk regelaar of brandstofpomp de boosdoener. deze zitten bijde in de tank.
ik zal vervangen en laat het wel even weten bedankt!
dc word gezet door luchtvolumemeter deze gaat kapot door waterinslag moet deflector voor inlaat plaatsen
Eric, je praat erg in monteurstaal.Ik (en natuurlijk ook de andere bezoekers)wil graag weten wat je met dc en reflector bedoeld.Als ik er over nadenk zal dc foutkode zijn en reflector een soort afschermplaatje.
inderdaad heb je gelijk (schrijven gelezen gok ik) maar eerder is er ook een schrijven geweest over deze foutcode maar dan betrof het de brandstofdrukregelaar. dus beide opties zijn mogelijk.
deflector is een kapje die gemonteerd word onder de moterkap
is bij de opel te bestellen onderdeel nr4706926
zodat de luchtvolumemeter heel blijft (volgens opel)
is het opgelost?
DC 170 Is een foutcode die ook bekend is bij Opel Nederland , want hier is ook een T.A.C ( Technisch Advies Circulair).
Wat dus inderdaad inhoud dat er vocht in de MAF sensor (luchtmassameter) komt.
Hiervoor is een kleine foamschuimblokje voor die je aan de motorkap plakt, en een klein stukje strip er van af moet knippen.
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Agila of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar