Hallo,
Onlangs met mijn vectra uit 93 naar de dealer geweest om computer uit te lezen, dit omdat het oranje lampje met bliksemschichtje soms brand en het blokkie opeens naar de 400 t/pm springt (normaal 800 a 900 t/pm).
Na het uitlezen kwam er code DC-24 uit wat volgens de dealer betekende dat er geen snelheidssignaal is... het rare is dat mijn snelheidsmeter/toerenteller wel gewoon werkt.
Iemand enig idee, wat dit kan veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kort geleden zelf een radio ingebouwd?
Ja inderdaad kort geleden een radio ingebouwd en wat draadjes doorgeknipt en verbonden met kroonsteentjes (ik was op zoek naar constante en geschakelde plus) het blauw/rode draad (snelheidssignaal) heb ik vandaag doorgeknipt maar het probleem is er nog steeds?!?
17 jaar
Dat is ook vragen om moeilijkheden............Er zijn in de handel voor 'n paar centen prachtige verloopkabels te koop.
Dus eerst de draden netjes repareren door ze te solderen en 'n passende verloopkabel aanschaffen. Kroonsteentjes in de vuilnisbak gooien.
99 % zeker dat het probleem dan weg is.
Gr.
Maar dat wil dan toch ook zeggen dat als ik de radio eruit haal het probleem zich niet meer voor zou moeten doen?
Dit gebeurt ook al niet.... Of is het dan verstandiger om alle draden door te knippen, om het zeker te weten?
17 jaar
Of de sensor is inmiddels al om zeep...............
Gr.
en waar vind ik die snelheidssensor? en hoe is het na te gaan of het inderdaad al om zeep is?
Gr.
17 jaar
Aks ik het goed heb zit deze bij de A-Vectra in de de tellerunit.
Positie 5 in de originele radiostekker is de pulsdraad van de snelheid. Naar mijn weten komt hier dan 'n bloksignaal uit.
Gr.
Het rare is wel dat het hele gedoe begon nadat ik m'n radio had aangesloten (met geknipte draden en kroontjes)... is het dan wel zinvol om m'n tellerunit te slopen? Op een andere site las ik dat het probleem verholpen zou zijn als het blauw/rode draad geknipt zou zijn (dus niet aangesloten) wellicht is dat blauw/rode draad de positie 5 is wat jij noemt? of is het de bedoeling dat ik het blauw/rode draad aan een andere draad aansluit?
17 jaar
de blauw rode draad moet nergens aanzitten.....als je dit hebt gedaan en het probleem is er nog is inderdaad de gever achter de tellerklok opgebrand
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar