Motormanagement lampje gaat soms aan onder het rijden.
Bij het uitlezen dmv. 2 pinnetjes van de uitleesstekker kort te sluiten vinden we de volgende foutcode: 93
Nu ben ik al wat aan het zoeken geweest, maar kan niet echt vinden wat dit betekend. Is het systeem een MPi, een SPi of een CFi?
Als het een Mpi is, zou het de 'Hall Effect Switch (HES), Low voltage' zijn.
Als het een CFi of een SPi is, zou het de 'Quad drive module (in ECU), n/a' zijn.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn, en wat een mogelijke oplossing is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is single point injectie.
Zit ergens in je bedrading of ECU.
Jakkes... ik had de hoop dat het redelijk simpel op te lossen was.
Waar zit trouwens de ECU van deze auto? Heb al onder de parafan gekeken, bij de ruitenwissermotor, maar daar zag ik niets.
Waar kan ik het beste mee gaan beginnen te controleren, de kabelboom op de ECU aansluiting? Komt het vaak voor bij Astra-F's?
15 jaar
Rechts in A stijl: (foto van een corsa, maar de astra is hiermee gelijk):
[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]
zilveren kast is motorcomputer:
[img]http://i427.photobucket.com/albums/pp356...[/img]
Kan het zijn dat er in de astra-f, 2 ecu's zitten? Heb een gevonden achter het dashboard kastje en er zit nog iets wat er op lijkt in de A stijl op ongeveer dezelfde plek als op de foto hierboven (lijkt ook op een ecu, of is dit de airbagmodule in de astra-f?).
Heb inmiddels diverse stekkerverbindingen en kabels bekeken, maar de foutcode komt steeds terug, gasgeven gaat prima in de auto, maar bij plots gas loslaten gaat het motormanagement lampje weer aan, en wordt code 93 opgeslagen.
15 jaar
code 93 is inderdaad de motor ecm of de module op het linker voorspatboard voor de onsteking.
Update: Probleem is nu weg en hopelijk blijft dat ook zo. Op het laatst ging het motormanagement lampje aan/uit bij flink accellereren en in eens het gas loslaten
Waarschijnlijk lag het probleem aan het feit dat de pakking gekrompen is die de 2 delen van het injectiehuis bijeen houdt. Bij gebrek aan een nieuwe pakking hier speciale hittebestendige siliconen tussen gedaan en de boel weer gemonteerd.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar