Beste Collega's
Hier een wagen binnengekregen met de volgende uitleg:
De wagen rookt soms hevig bij het starten, maar dit is juist bij aanvang (leek ons niet echt symptoon doordat deze turbo heeft)
Soms als de wagen in toeren gaat (lees boven de 2500) houd deze zich in (gaat in noodloop)
Bij afleggen contact en terug starten is dit weg, nu al paar keer nagekeken en niks gevonden.
Nu komt de klant terug met een nieuw symptoon, deze morgen toen ze naar het werk reed ging deze terug in noodloop, en brande het wagentje met de sleutel, als ze boven de 2500 toeren reed, schakelde ze hoger was het weg.
Na uitlezen kwamen we op de volgende foutcode:
P0108: -Laadluchtdruk
- Hoge Druk
- Intermitterend
Zijn jullie het eens dat het wel eens de turbo zelf zou kunnen zijn? Of ben ik hierin totaal verkeerd? Is omdat de klant er financieel niet breed voorzit en we daarom (zoals steeds eigenlijk) onnodige kosten willen voorkomen.
Met collegiale groeten,
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou eerst het inlaat traject op vervuiling en egr werking kontroleren.
Dank Jan, zal dit eerst eens proberen, dacht ook al aan de luchtmassa meter, maar kan inderdaad ook aan egr gelinkt worden
Egr klep gereinigd en werking ok toch komt soms de fout terug...
Vooral dan bij hogere toerentallen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar