Wie kan me helpen, heb sinds gisteren een foutcode P0170, heb gelezen dat dit vele oorzaken kan hebben,
Fuel trim bank 1
Feul sys: OL fault
Load_PCT 11.4%
SHRTFT1 0.0%
LongFT1 15.6%
TP 3,9%
O2B1 S1 0.015v
Wie oh wie kan me helpen, vind nogal zonde om bij voorbaat de LMM te vervangen want die kost nogal wat!
Bedankt alvast
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met alleen deze gegevens zie ik hooguit dat het mengsel te arm is. Dat is te zien aan het voltage van de voorste lambdasensor (O2B1S1).
Het kan inderdaad de LMM zijn, maar ook b.v. valse lucht (lek slangetje of slang b.v. carter ventilatie of rembekrachtiger).
Het kan zelfs zijn dat er een lekje is in de uitlaat voor die 1e lambdasonde - b.v. uitlaat spruitstuk pakking.
Wat doet het brandstofverbruik op dit moment? Gelijk, hoger, lager?
Ik heb de auto vorige week gekocht, vind het verbruik erg hoog in ieder geval hoger als voor de storing!
Heb net toevallig de lmm losgekoppeld en het lijkt erop dat ie nu beter rijd en mijn lampje gaat tot dusver nog niet aan!
Tijdens de motorstoring haperde hij ook, met cruisecontrol op 110 km/h leek ie in te houden en licht te stotteren!
Voor deze motorstoring merkte ik ook dat ie onder 3000 toeren niet heel snel was maar met volgas boven de 3000 toeren wilde hij wel zeer goed van zijn plek af dus🤔🤔
Ga zoiezo nieuwe bougies erin zetten en goeie injectiecleaner in de tank en ook nog de egr reinigen en afdoppen
7 jaar
Een erg hoog verbruik wijst op een lekke uitlaat, zeker als het verbruik pas sinds de storing zo hoog is.
Tijdens volgas rijden werkt de lambdaregeling niet. Ook dat wijst op een probleem met het signaal van de lambdasonde.
Als de LMM is losgekoppeld, dan kan de lambdaregeling worden uitgeschakeld.
Dat laatste zul je moeten controleren m.b.v. een uitlees apparaat.
Heb je er zelf een scanner of zijn de gegevens uit de 1e post door een garage uitgelezen?
Hoe hoog is het verbruik nu? (Hoeveel kilometer per liter haal je nu.)
Uitlaat is lek, het flexibel deel tussen de kat en de tussendemper en dus tussen lambda 1 en lambda 2
Spruitstuk en pakking zijn oké
Heb hem zelf uitgelezen met een autolink al-619
Lekke uitlaat was al toen ik hem kocht en toen viel het verbruik reuze mee maar sinds gisteren toen de storing erin kwam zuipt ie best!
7 jaar
[yt]https://youtu.be/qRR4jyMZVTo[yt]
[yt]https://youtu.be/jWGlo3bK1rg[yt]
Vandaag gereden na 30 km foutcode P0170 weer aanwezig, viel me al wel op dat met overschakelen het toerental hoog bleef hangen
Vroeger had ik dat ook met mijn Opel C20XE 16v en dat lag aan de stappenmotor maar weet niet of deze ook op de Z18XE zit
Tussen de 2500 en 4000 toeren houd ie in behalve met volgas dus dat is ook kut
Ook gereden met de lambda losgekoppeld en daar kreeg ik de extra code P0135 voor dus ik denk dat die nog in orde is!
Hierboven 2 filmpjes met live data
7 jaar
Moet er ook bij zeggen dat deze foutcode gekomen is nadat er een k&n filter op is gegaan
Het inhouden en het niet mooi terugvallen van het toerental met overschakelen was al gelijk toen ik hem
Kocht!
7 jaar
Vanmorgen bij het koudstarten liep ie eerst op 3 poten maar na een paar minuten was dat over maar op dat moment geen foutmelding pas na 20 km sprong het lampje weer aan en code P0170
7 jaar
Eerste had ik een lekkage aan de slang van de rembekrachtiger, die gemaakt toen liep ie al beter maar probleem toch niet opgelost!
Toen maar op goed geluk een originele 2e handse lmm gekocht met garantie van een tigra Z18xe en probleem verholpen!
Loopt goed, trekt weer goed en brandstofverbruik weer goed dus wat een ellende kun je hebben van een kapotte LMM
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar