Goedendag,
Deze auto is zojuist door de ANWB en de klant gebracht. Klant kon na de boodschappen de auto gewoon starten, maar tijdens het achteruitrijden kon de klant geen gas geven en sloeg de motor af. Auto niet meer te starten.
ANWB erbij, niets gevonden, accu vervangen (krijgen volgens mij provisie per verkochte accu) en uiteindelijk hier naartoe gesleept.
Auto uitgelezen, foutcodes P1500, P1523 en P1526. Na het schoonmaken van het gasklephuis en het monteren loopt de motor nog onregelmatig en de foutcode P1526 ''Elektronische gasklepregeling, stationair postitie niet herkend'' komt meteen terug.
Voor de zekerheid even een ander Lmm geprobeerd maar dit mocht ook niet baten.
Iemand ooit zoiets meegemaakt?
Alvast bedankt voor reactie........
Teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo
mischien het slangetje van gasklephuis verstopt die van de luchtbuis naar gasklephuis
en nippel van gas klephuis
mv gr beensiie
Hallo allemaal,
We zijn al wat dagen verder en hebben in tussentijd de ecu opgestuurd naar Actronics. Daar is hij onderzocht
hen daar leek alles in orde, wat ik begreep is dat ze hem niet helemaal nauwkeurig hebben kunnen testen, is ook slechts een momentopname.
Alle bekabeling gecontroleerd op draadbreuk, van gaspedaal nar ECU en van ECU naar gasklephuis etc. Niets gevonden. Vandaag een nieuwe ECU besteld (dik 550 ex btw!) en deze word morgen geprogrammeerd.
Ik laat weten als dit de oplossing is,
Teun....
Goedendag,
Bij deze weer een update over het probleem. Door drukte ben ik er nog niet aan toe gekomen om iets te posten en aangezien deze storing nog een lang staartje gaat krijgen (of al heeft) probeer ik het zo goed als mogelijk te omschrijven.
Na het programmeren van een nieuwe ECU was het probleem nog niet opgelost, programmeren was ook niet goed te doen en er kwam een hardnekkige foutcode bij. Er achter gekomen de ECU geen massa schakelde naar het gasklephuis stuurde dus deze aan massa gelegd op het motorblok, en welja we konden weer gas geven. Wel gelijk een brandend motorstoringslampje als het gas weer ingedrukt word, foutcode p1122. In overleg met dealer weer een nieuwe ECU gemonteerd maar helaas was daaar het probleem niet mee opgelost. Geprobeerd om ecu in te lezen met massa aan blok en met massa via ecu maar niet kon baten.
Uiteindelijk, we menen dat we echt alles hebben gedaan wat we kunnen doen (gasklephuis omgeruild, alle dat vergeleken met een andere, ecu vervangen (2x), bekabeling verscheidene keren doorgemeten etc..) hebben we de auto weer aan de klant teruggegeven, er kan namelijk gewoon meer gereden worden. Enige beperking is dat er niet meer als ongeveer 3000 rpm mee gemaakt kunnen worden. Foutcode P1122 is nog steeds aanwezig, uiteraard wel te wissen maar komt er gelijk in als het gaspedaal ook maar een klein beetje bewogen word.
Er schijnt een specialist (of misschien wel meerdere) in Nederland te zijn die op locatie komt (ooit gelezen in t AMT). Wie weet misschien wie dit is en of wie heeft nog raad voor ons? Wij zijn eigelijk zo'n beetje ten einde raad en alles bij elkaar, de uren en nieuwe ECU etc., word echt veel te duur.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Teun
Je eerste foutcodes hadden betrekking op het gasklephuis op de motor, deze code slaat op de gaspedaal sensor - andere storing dus.
Bedrading van gaspedaal sensor naar ecu al door gemeten? Sensor al gewisseld?
Weet je ook welke van de 2 mogelijkheden je krijgt bij P1122? Signaal te hoog of te laag?
Heb je al eens nieuwe draden naar de gasklep getrokken heb het al eens gehad met een 2x Astra H ECU, gasklep alles vernieuwd toen nieuwe draden getrokken en klant niet meer gehoord.
Gr Ron
Goedendag,
Dat van die kabels vervangen is een van die opties die we nog niet gedaan hebben, ik ga vandag de klant weer bellen om een afspraak te maken en dit uit te voeren. @ Oldford, ik heb het vermoeden dat de foutmelding P1122 er in komt omdat wij tijdens het opnieuw programmeren van de ECU de massa die naar het gasklep gaat niet van de ECU afkomt maar van de motor.
Ik hoop dat ik snel iets meer weet, bedankt voor de ondersteuning
Teun
Geachte collega's
Vandaag hebben wij eindelijk het probleem opgelost, met behulp van een 6polige 1.5mm draadboom nieuwe
verbinndingen gelegd tussen gaspedaal en computer en van computer naar gasklephuis. Foutcode (P1122) gewist en gelukkig bleef deze weg. De Corsa rijd weer goed.
Ik hoop dat er veel mensen in het vervolg iets aan hebben, het heeft ons in ieder geval veel tijd, ergernis en moeite gekost om te achterhalen wat de oplosssing was.
Ron bedankt voor het meedenken en het aandragen van de goede oplossing.
Groeten
Teun
vandaag heb ik er mee gereden, wat een armoe zeg, inhouden bij de fleet, ben naar de garage geweest, hou je vast, probleem was dat het gasklepverstel mechanisme kapot was, wat dan ook vervangen dient te worden is de adapterkabel die is dan zo ingesleten, ik schrok me rot, kosten: gasklepverstel mechanisme 187.00 adapterkabel 119.00 kosten totaal 470.00 maar dan heb je ook weer wat, hij rijd super en daar gaat het toch ook weer om, ik dank jullie allemaal.
mvgr. ferdinand oldcorsa
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar