Opel Corsa: fuseekogel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 16v

jongens even een vraag
Moet fuseekogel vervangen maar krijg hem niet los
heb bout en moer los
moet deze er helemaal uit of mag hij blijven zitten
Heb al een paar klappen gegeven maar komt niet los
graag een paar tips

erik lett

Geplaatst door erik lett (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

die bout moet eruit,in die pen zit namenlijk een verdunning waar de bout doorheen gaat als beveiliging,anders een nieuwe kopen zie je hoe het zit,en die drie klinknagels moet je afslijpen dan centeren en uitboren als je met een drijver te werk gaat sla je alles kapot die zitten loeivast geperst,dan daarna met de 3 bijgeleverde bouten vastzetten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Nou het is gelukt hoor
rob niks te veel gezegd zat echt vast
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost
Hij kraakt nog steeds bij het sturen
Zou het nog de stuurkogel kunnen zijn
Heb stabilisator al vervangen en fuseekogel
graag nog wat tips

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Henk haal alles los wat moet kunnen draaien en voel hoe dat gaat . Hoe is het lager bovenin de veerpoot? Zitten de bouten van de triangels wel goed vast ? Succes.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo jongens ben even langs de dealer gereden
Die zeggen inderdaad het lagertje bovenin de veerpoot
Is dat een moeilijke klus of is dat zelf te doen

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Laten doen!! Voor een techneut is het een klusje van niets . Niet zelf proberen!!

erik lett (0), 13 jaar geleden

oke dan begin ik er niet aan
De monteur zei dat wel allebei de kanten moesten gebeuren
Maak ook niet uit
want kraak aan allebei de kanten
Hoe lang werk is het ongeveer
Bedankt voor je info

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Het ligt er aan of de monteur een pneumatische pers heeft of stunt met draadstangen. In ieder geval is de fuseekogel nu gangbaar!!! Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

jongens vandaag nog even lang de dealer geweest
chef werkplaats mee gereden zegt
veerpootlager of homonikeet kapot
maar ik wil toch nog even advies
ik heb het met sturen aan beide kanten dat hij kraakt is het niet vreemd allebei de kanten
te gelijk versleten zijn of homonikeet of veerpootlagers
zou het niet bv me stuurhuis kunnen zijn
graag jullie mening

groeten

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Henk een homokineet maakt een ratelend geluid en het ritme neemt toe als de wagensnelheid toe neemt . Het geluid blijft aanhouden ook zonder het stuur te bewegen . Rechtuit rijdend is een aandrijfkoppeling vaak niet meer hoorbaar omdat de hoek die hij maakt te verwaarlozen is . Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Oke dan kan ik homonikeet uitsluiten
Maar is het dan niet erg toevalig dat allebei de veerpootlagers kapot zijn
op het zelfde moment
kan er ook nog een andere oorzaak zijn
bv iets als ik me stuur draai dat me stuurpomp of zo kraakt

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Heb je aan #5 gedacht. Haal de spoorstangeinden los zodat je de veerpoten los van elkaar kan draaien.Zorg dat je de hoezen en de kogels niet verniel of laat het doen. Er zijn diverse methodes voor maar een leek maakt in vijf minuten meer stuk dan dat je in een uur weer op kan lossen. Zet de auto met de voorwielen van de grond en draai de veerpoten naar links en rechts . Er moet wat te horen zijn wat er niet thuis hoort . Of je laat de wagen op de grond om die pootlagers te belasten en draai aanhet stuur zonder draaiende motor en voel met de hand waar het kraakt. Succes.

erik lett (0), 13 jaar geleden

goeie tip
dat ga ik morgen is doen
ik hou je even op de hoogte
want op deze manier moet ik het kunnen vinden
bedankt voor de info

erik lett (0), 13 jaar geleden

jongens alles los gehad niks te horen
maar zodra me wielen op de grond staan is het weer kraken
hoor ook niks aan me schokbrekers
maar dacht eerst dat het aan beide kanten is
maar is aan een kant
zowel rechts om als links om
kraak hij links voor
nu komt het heb de fuseekogel rechts voor vervangen
klopt het als het deze kogel is dat hij het links als rechts doet
als ik rechts om draai doe hij het wel minder

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Henk voor dat je de linker kogel ook gaat vervangen haal eerst die rubber hoes er even af. Denk er om dat je hem niet lek steekt. Het staaldraad veertje er weer omheen is een handigheidje met een bindbandje. Met dat lusje wikkel je hem er zo weer om heen. Als de kogel roestig is ,is de hoes al defect geweest.! Je weet nu wel hoe te handelen. Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

hallo punt
ja ik weet nu wel te handelen
Ik hoop dat het vandaag nog gaat lukken
maar hou je even op de hoogte
ik heb alles los gehaald maar hoor niks
maar zodra ik ga sturen en optrek is het donderen
bedankt weer he

erik lett (0), 13 jaar geleden

jongens voor de zekerheid nieuwe fuseekogel gemonteerd
maar blijf kraken
kan het nu nog me stuurkogel zijn en hoe controleer ik deze
of zou het nog me homonikeet kunnen zijn hij huilt niet of zo
is alleen met sturen en optrekken
nu moet ik alleen nog wel melden dat me ashoes los gesloten is een half jaar geleden
die heb ik weer vast gezet
dit kan een oorzaak zijn maar gaat homonikeet dan kraken
want hoor voor de rest geen ander geluid

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Henk we gaan verder met de controle . Triangel bevestiging de bouten naar het subframe of chassis. De klemmen van het stuurhuis enz. Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Halloooo punt
wat bedoel jij met triangel bevestiging
bedoel je de stabilisator stangetjes heb ik al vervangen he
en bedoel je de draag arm bevestigingen
stuurhuis heb ik al gecontoleerd
word er overspannen van

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Triangel /driehoekvormig onderste draagarm. Bij jouw auto niet uit EEN stuk. De bouten kunnen vaak wat vaster gedraaid worden. Vergeet niet degene vlak bij de fuseekogel. Roestpoeder is vaak een aanwijzing dat er beweging in zit. Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

hallo punt
alles na gelopen maar geen resultaat
ik moet wel zeggen dat hij het erger gaat doen
hij gaat het ook doen bij achteruit rijden
en heb vanmiddag het voorwiel tegen de trottoirband gezet
en dan zachtjes optrekken maar dan doet hij niks
heb jij noog tips

groeten

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Als je het voorwiel tegen houdt wil/kan het wiel door de aandrijfkracht niet naar voren , logisch dat je dan ook niets hoort. Grijp naar de handrem of zet de achterwielen tegen een blokkering. Hoe is het met die stab. stang bevestiging onder de bumper ? Er zijn Roestgevallen bekend , Haal ze los 3 per kant en bekijk het geheel. Zet er desnoods nieuwe bouten in. Groeten.

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo punt
Ben gisteren nog even langs de dealer gereden
Heb monteur gesproken
moet vanochtend even langskomen gaat hij even een stukje rijden en even op de brug
om even het een het ander te controleren
maar hij verdenkt toch me homonikeet aan mij verhaal te horen
dus ik weet straks meer
en ik hou je even op de hoogte hoe het afloopt
weer bedankt voor het mee denken

groetjes

erik lett (0), 13 jaar geleden

Hallo
ben weer langs de dealer geweest zeg 100 procent homonikeet kapot
homonikeet word morgen vervangen
ik hou je even op de hoogte

groeten

erik lett (0), 13 jaar geleden

nou het probleem is opgelost
homokineet vervangen door de dealer
allemaal bedankt voor het mee denken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.