Opel Kadett: Geen compressie

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn opel kadett 1.4 met benzine motor heeft geen compressie op geen enkele cillinder, en in de opel kadett zitten 4 cillinders.
hij hapert/stotterd in de bochten en bij het oprijden van een stijging (berg) hapert hij zo hard dat de motor precies wilt uitvallen, heeft iemand hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt

supersvekke

Geplaatst door supersvekke (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

45 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

hoe meet jij compressie???alle bougie's eruit en volgas starten.als eerste zou ik controleren of de distributie nog op tijd staat,deze heeft hydraulische kleplifters dus zou een oliewissel met filter ook wel eens goed kunnen zijn,de kleppen kunnen namenlijk wat open blijven staan omdat de lifters de olie niet lossen en hoor je niks hard tikken??

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Als de kleppen wat open blijven staan tikken ze niet.....

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Dat kan nooit ineens onstaan bij alle klepstoters.
Heb je een compressiemeting gedaan ?
Ik denk idd dat je timing er naast zit.
C14NZ? haal bovenste kapje van de distr. riem en draai aan de krukas as, op de poelie loopt een groefje deze moet in lijn staan met het merkteken op het huis.
Op de krukaspoelie net zo'n merkteken, staan ze zowel boven als onder in lijn als je een van de twee tegenoverelkaar zet ?

supersvekke (0), 13 jaar geleden

De distrubutieriem is gecheckt en zit op zijn plaats, ja compressie meten starten en teglijk volgas geven,.

kleijn (0), 13 jaar geleden

zou de carburateur maar eens goed schoonmaken
en eventueel een beurt geven
de auto dan

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Ververs de olie met iets duurzaams. Ook kan je er wat Flush in doen om het vuil los te weken.en dan pas verversen. Succes.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

zal ik zeker doen kleijn,
Maar als hij in 1ste versnelling staat dan rijd hij wel maar je moet redelijk veel gas geven vooraleer hij degelijk rijd, eenmaal hij rijd is het geen probleem meer met gas te geven maar tegen de 80 begint hij ook te haperen, en als ik een berg oprijd moet je redelijk veel gas geven omdat hij egt precies de berg niet op wilt, zou het aan het vacuumpompje kunnen liggen ? Aan de bougies is niets aan zegt mijn maat,en aan de bougiekabels ligt het ook niet zegt hij, dus ik weet het echt niet ik ken niet veel van auto's eigenlijk, Grtz

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Dan ligt er nog een heel gebied braak . Groeten.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Hoe bedoel je Punt ?, zou ik best een nieuwe motor laten steken dan ? Grtz, morgen komt er iemand kijken die ik ken en die heeft automechanica gestudeerd misschien kan hij me helpen en zeggen wat er juist aan is ofzo , ik laat jullie morgen weten of hij iets gevonden heeft, Grtz

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Volgens mij heb je al injectie toch? je had de 13S met carburateur en de oude 1.2 de 1.4 is de monopointer als ik me niet vergis, het corsa motortje.
Maar er worden allerlei tips gegeven maar al je geen compressie hebt kun je meteen stoppen met zoeken want dan gaat ie nooit meer lopen.
Hij zal dan toch echt uit elkaar moeten om de oorzaak hiervan te achterhalen, als je nu op 1 cilinder geen compressie zou hebb was het een heel ander verhaal.
Hoeveel bar compressie wer er gemeten?
Hoe was je onderling verschil ?

Ik denk even een Corsa 1.4 motor monteren met F10 / 5 bakje en je rijdt weer :D

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Die motoren gaan een autoleven mee . Het enige waar ze niet tegen kunnen is een gebroken distributie. Jij zegt dat je niet bekend bent met die techniek. Daar gaf ik commentaar op.
Groeten.

kleijn (0), 13 jaar geleden

denk toch een klein beetje ondanks al je goede voornemens
met vrienden en zo dat je beter even langs een echte garage kunt rijden
en daar bedoel ik niks verkeerds mee
maar dan heb je advies
waar je eventueel wat mee kunt

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

Deze motoren gaan lang mee maar zeker geen autoleven ! miss wel bij opel want in die jaren overleefde de motor de carroserie ruimschoods.
Het is een gewoon standaard OHC zoals jarenlang toegepast door opel en later deawoo .
Goed en zeker betrouwbaar en eenvoudig maar na meer dan 20 jaar ervaring met deze motoren weet ik ook dat ze niet bullitproof zijn.

En idd rij even langs een goede garage voor een diagnose....

kleijn (0), 13 jaar geleden

alleen een beetje vreemd chris geen compressie meer en toch rijden

als we het dan toch over een auto leven meegaan hebben
wat dacht je van die good old 1.2 motor ??

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Als TS op 4 cilinders 0 bar compressie heeft, rijdt deze geen meter. Doet ie dat wel, dan hebben we een nieuwe energiebron aangeboord.

Tegen niemand iets zeggen, en mij direct bellen. !!!!

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

The good old 1.2 maakt mij altijd blij ha ha , mijn C kadettje van 33 jaar oud loopt als een zonnetje:D
Dat bedoel ik, geen compressie en toch rijden? beetje vreemd , verhaal klopt niet, moet gewoon een deskundige naar kijken en dan pas weten wat er echt aan de hand is...

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

is je compressiemeter wel goed.haal de bougie's eruit druk met je vinger een bougiegat dicht en starten.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Ik ben naar iemand geweest die veel van auto's kent hij is zelfstandig, Nu zegt hij dat waarschijnlijk alle bougiekabels totaal fout steken (of deels kapot zijn) dus eerst moet ik nieuwe bougiekabels kopen en dan steken maar het probleem is ik weet niet welke van de 4 cilinders de eerste is en hoe ik de bougiekabels moet steken dus,
Ik dank jullie alvast voor het reageren, Grtz

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Sven, hou het bij 1 topic aub...

Moderator Problemcar.


[url=http://img847.imageshack.us/i/97122774.j...][img]http://img847.imageshack.us/img847/5596/...[/img][/url]

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Zowel bij bosch als AC delco wordt cilinder 1 aangegeven. even zoeken op de rand bij bosch en een pijl bij het dunne deel van het huis bij delco. Succes.

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Waar is mijn antwoord gebleven ????

supersvekke (0), 13 jaar geleden

oke moderator,

Dus hendrik volgens jou moet het zo ?

[url=http://img826.imageshack.us/i/dsc066622....][img]http://img826.imageshack.us/img826/1227/...[/img][/url]

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Hendrik, jou antwoord is verdwenen, samen met het 2e topic van Sven....
dat komt ervan als men 2 topics begint over hetzelfde probleem, want dan wordt de zaak verwarrend.


mvg,
Moderator.

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Dit is de juiste volgorde; de zwarte stip op de verdeler is cylinder 1 en de volgorde is dan 1342

[url=http://img638.imageshack.us/i/kadett.png...][img]http://img638.imageshack.us/img638/1056/...[/img][/url]

Hendrik4290 (0) PRO, 13 jaar geleden

Sven die foto klopt niet.

De 1 op de verdeler moet op cilinder 1 maar ik kan zo niet zien wat de 1 is op uw verdeler, dat moet je eerst weten.

Als de eerste cilinder moet vonken moet de rotor wijzen naar de kabel van de eerste cilinder.

Hans, ik had uw tekening nog niet gezien toen ik antwoordde.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Thx, Hans,

Dus hendrik de 1 op de delcokop is momenteel nog aangesloten op cilinder 3
En de 3 op de delcokop is momenteel nog aangesloten op cilinder 1
en de 4 op de delco kop is aangesloten op cilinder 4
de 2 is aangesloten op de delcokop onder nr4 op de delcokop,

zo zitten ze dan niet juist ? Grtz

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Dus Hans4040 dan moet het zo ?


[url=http://img140.imageshack.us/i/kadett2.pn...][img]http://img140.imageshack.us/img140/1466/...[/img][/url]

Grtz

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Sven duizeld je het nu een beetje ???? Ik zou eerst maar een goede compressie meter aanschaffen ! Geen compressie en de kabels verkeerd en toch kunnen rijden lijkt mij wel erg ongelooflijk. Kabel van cil. 3 loopt vlak langs de uitlaat !!! Deze hoort ook een beschermhuls te hebben . Groeten.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

ik ga 4 kabels met beschermhuls halen, de compressie meten heb ik niet uitgevoerd maar een vriend van mijn broer,
ik moet gewoon de volgorde correct weten, volgens mij is de meting ook niet tegoei uitgevoerd maar ikzelf heb dat niet een compressie meter ik ga bougie kabels halen in de autoshop vlakbij ik ga ze allemaal met beschermhuls pakken, en ja ik kan rijden met de auto maar zoals ik al zei je word er gewoon misselijk in.
Ik moet enkel de volgorde hebben van de bougiekabels want dat ligt me dwars, volgens mij is dat gewoon totaal fout gemeten,

Grtz

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

De kabel van cilinder 4 heeft geen huls! Doe alle kabels zover mogelijk in hun klemmetje en niet langs de peilstok alleen dit geeft bij vochtig weer al overslag van hoogspanning. Zo'n compressie-meter kost de hele wereld niet . Trouwens een geoefend oor kan je zo vertellen of er een cilinder bij zit zonder compressie. De injectie blijft wel inspuiten en zonder verbranding vernielt dit je katalysator. Groeten.

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

zet krukas op mertekens en haal dan verdeler eraf, de rotor wijst dan naar cilinder 1 van de verdelerkap heel simpel.
Vervolgens 1-3-4-2 aansluiten linksom.
Hoe lang wil je nog doorgaan met gokken? eerst weten of je compressie hebt en alle noodzakelijke dingen kloppen anders word dit een megalange topic zonder einde.

Chris

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Thx, C.Jonkers,
Ik heb de bougiekabels besteld morgen kan ik ze gaan halen,
Ik ga morgen ook naar Iemand die zelfstandig aan auto's werkt,
Ik zal hem vragen of hij een compressie meting uitvoert,

Ik was gisteren ook bij de zelfstandige geweest en die had me verteld dat ik nieuwe set bougiekabels moest gaan kopen en dan terug naar hem gaan met de auto,

Grtz Sven

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

(vreemd...tijdje geen update gekregen..)

Sven, wat je in #28 aangeeft is goed, dat is de juiste volgorde.

Trouwens, op de foto in #23 zitten ze ook goed...

mvg,
Hans.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Maar hans,
je kan ze toch maar op 1 manier correct steken ? dat zijn dan 2 manieren,

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Sven, je hebt helemaal gelijk...ik telde verkeerdom...

supersvekke (0), 13 jaar geleden

welke is er dan wel correct ? Opel draait linksom he ? Grtz

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Zoals op de tekening...zwarte stip op de verdeler is cylinder1, pijl geeft draairichting aan, dus dan komt 3, 4 , 2

supersvekke (0), 13 jaar geleden

oke hans thx,
Ga ik morgen proberen,
als het dan nog niet gaat (heb ik pech)
Maar dan gaat de Opel de deur uit,

Grtz,

Fijn Weekend nog,

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

niet weg doen....gewoon aan de praat brengen :-)

goed weekend ook.

ronny530 (0), 13 jaar geleden

Hans even een aanvulling op je antwoord "aan de praat laten brengen door een goede garagist" die motor is niet stuk.

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Heb voor dit probleem geen oplossing gevonden, ik heb de opel reeds verkocht het koste me teveel toch als je 17 bent en niet echt werk hebt!!
ik heb nu een toyota en ben daar zeer blij om, ik ben mijn vertouwen in opel verloren.

Iemand van een garage heeft hem gekocht.

Mvg Sven

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

Sven, je bent toch te eigenwijs. Die motor was niet stuk. Had maar iemand gewoon mee laten kijken i.p.v. het wiel opnieuw proberen uit te vinden.

Jammer.

Hans4040 (355) PRO, 13 jaar geleden

Bedankt voor de feedback en tot ziens in de rubriek Toyota...

mvg,
Hans.

kleijn (0), 13 jaar geleden

dan zien we je wel terug ophet toyota forum [url=http://img847.imageshack.us/i/monteurtje...][img]http://img847.imageshack.us/img847/4552/...[/img][/url]

supersvekke (0), 13 jaar geleden

Ik hoop eigenlijk dat ik geen problemen krijg met men toyota'ke :)

Maar als er iets is weet ik op welk forum ik moet zijn, trouwens Hans bedankt om te helpen en de anderen ook!!

Prettig weekend nog verder!

Mvg Sven

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.