Hallo,
Sinds een jaar zijn mijn vriendin en ik verslaafd aan de Kadett. Een oranje City Junior staat soms in de garage maar nog vaker op de weg.
Sleutelen doen we ook graag maar sinds een weekje hebben we een technisch probleem waar we niet uit komen.
Het begon met tuffen op de snelweg, afslag nemen, remmen op motor en remmen en vlak voordat ze stopte sloeg de motor dood. Na een minuutje wilde ze wel weer starten.
Hoge toeren, hoog vermogen en dan naar lage toeren, laag vermogen kon ze niet aan. In de stad rijden geen punt.
Van alles nagelopen:
- valse lucht via PVC slang van het kleppendeksel (nee)
- weerstanddraad tussen bobine en startmotor (die misschien massa maakt) (nee)
- luchtfilter, zit nog helemaal vast en filter ziet er goed uit (ook ok dus)
- onsteking (aha!)
Nu bleken de puntjes mooi ingebrand, putje en bergje. Dus die heb ik vervangen samen met de condensator. Afstellen en ze loopt weer mooi. Helaas bij een proefrondje over de snelweg sloeg ze weer af aan het einde van de afslag.
Weer even verder speuren. Rotor beetje versleten. Dus die ook voor de zekerheid vervangen. Toen vond ik nog wat anders. Aan de grondplaat van de ontsteking zit een aarde-draadje. Dit draadje zat los. Het lijkt met kopersoldeer te zijn vastgezet. Die heb ik weer opnieuw vastgezet. Maar dat heeft ook niet geholpen.
Iemand suggereerde nog dat het contactslot misschien stuk is. Hoe zou ik dat kunnen doormeten? En waarom zou dat het probleem kunnen zijn?
Ik heb het idee dat er ergens een probleem zit, waarschijnlijk met de onsteking waardoor ze dood slaat. En dat de contactpuntjes naar ze grootje gaan door dat andere probleem.
De vraag is wat dat probleem dan is... Iemand?
Groeten Joris en Lotte
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft hij op het moment van afslaan geen vonk?geen vonk dan is het elektrisch wel vonk dan zou ik het eerst is in de benzine toevoer zoeken bv aansluiting benzinetank {filtertje} pakkingen carburateur { Voetpakking Tussenpakking} benzinepomp..Oja volgens mij had de city er last van dat er teveel condens {water} in de benzinetank kwam.
bobine doorgemeten ??
13 jaar
Ontluchting vrij op het tankdop?
13 jaar
Waar de city toen veel last van had was water in de carburateur . Het ontluchtingslangetje naast de tank moet aan het eind een verbreding hebben om geen water op te zuigen. Staat verder het luchtfilter in de winterstand.? Massadraadje op de onstekingsplaat nog 100 % ?. Stukje fijn gevlochten koperdraad, je ziet het zo over het hoofd dat het niet vast zit. Succes.
Lijkt me gewoon een vervuilde carburateur ( vlotterkamer en/of stationairsproeier) of de rubber O-ring onder de carburateurvoet lek.
Bedankt voor de tips.
Inmiddels heb ik de brandstoftank gecontroleerd. Ontluchting is ok.
De carburateur heb ik uit elkaar getrokken. 1 pakking was slecht en inderdaad de O-ring van de carburateurvoet was op. Er zat overigens ook een verkeerde maat in. Dat zal de valse lucht verklaren.
Nieuwe ring en pakkingset erin gezet. Maar helaas is het probleem nog niet uit de wereld...
Luchtfilter stond al op de winterstand.
Nog steeds met stevig remmen of als ik helemaal stil ga staan slaat de motor af.
Misschien iets met de vacuumvervroeging? Of de bobine. Maar die zou het dan continu slecht moeten doen en niet alleen tijdens stoppen?!
Als iemand nog een tip heeft...
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar