Hallo allemaal, ik zit met het volgende probleem.
Ik heb hier een kadett staan als je rustig rijd lijkt het wel eens dat die of overslaat of teveel/teweinig benzine krijgt.
Als ik de snelweg op draai en vermogen vraag heeft die het veel erger last van. bonkt die keer/slaat over/houd in. dit doet die een paar keer onderweg(beetje mopeilijk te omschrijven zo).
Heb het volgende al vernieuwd:
Roter plus verdeler kap,was wat ingesleten.
Kabel tussen verdeler kap en bombine, daar zat in de oude kabel wat roest in.
Ik heb al een set andere bougie kabels erop gehad van een corsa om te testen maar het zelfde probleem dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Weet iemand waar ik het verder in kan zoeken?
Alvast bedankt Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de bougies zelf al eens vervangen?
Dat heb ik ongeveer 2 jaar geleden gedaan en ik rij ongeveer 12000km per jaar. Is het verstandig om die te vervangen of moet dat nog kunnen?
Mvg
13 jaar
eerst die bougies dus maar eens vervangen. Check ook de vacuüm slangetjes op de carb of deze niet gescheurd of poreus zijn.
Carb? het is injectie he
Dus toch eerst bougies vervangen
Mvg
13 jaar
Controleer alles eens tussen luchtfilter en injectie op scheuren e.d.
Is een kwaal bij die dingen,dat ze valse lucht aanzuigen.
Heb er hier al meerdere van gehad.
13 jaar
[quote=mike25]Dat heb ik ongeveer 2 jaar geleden gedaan en ik rij ongeveer 12000km per jaar. Is het verstandig om die te vervangen of moet dat nog kunnen?
Mvg[/quote]
Dan wordt het hoog tijd dat je ze vervangt!
13 jaar
Ga ik dat van de week even doen en laat het jullie dan nog weten. bedankt tot zover Mvg
13 jaar
Bougies kun je rustig laten zitten. Kijk even of ze niet vol koolaanslag zitten. Zo niet, laten zitten. Vervangingstermijn van de bougies is 60000 km. Daar ben je nog lang niet aan toe.........
Gezien je omschrijving van de klacht vermoed ik eerder een vonkversterker en/of aansluiting hiervan die niet jofel meer is. Versterker zit in de verdeler. Heeft 7 aansluitingen middels 2 of 3 stekkers.
Benzinefilter ooit al eens vervangen? Zit rechts onder de auto, juist voor het achterwiel. Moet elke 30000 km vervangen worden.
Andere mogelijkheid is de achterdemper. De glaswol hierin laat wel vaker los bij deze dempers en verstopt dan de uitlaatpijp. Geeft dan dezelfde klacht bij vermogensvraag.
60.000 km met dezelfde bougie???
Mijn Punto vervang ik iedere 20.000 km de bougies en vorig jaar ook af en toe wat gesputter en de bougiekabels vervangen die nog origineel van 1996 waren. Bougies waren allemaal mooi gelijk van kleur daar hij het maar af en toe sputterde en er dus blijkbaar genoeg perfecte ontstekingen waren om geen zwarte bougie te hebben.
Daarna toch de bougies vervangen die er nog maar 15.000 km's in zaten! Deze auto wordt veel voor korte stukjes gebruikt en dan moet je toch echt op tijd uw bougies vervangen.
Kan natuurlijk ook de ignition coil zijn of een krukassensor enz. maar zou toch eerst de bougies eens vervangen!
13 jaar
de enkel punts bougies welke voorgeschreven zijn voor deze motor mag je 30.000km vooruit.
de 2 punts welke in de nieuwere Opel Singlepoint motoren zitten kan je mooi 60.000km mee rijden zonder problemen
deze laatste kunnen zonder problemen in de C16NZ gebruikt worden de NGK kode hiervan is BKR5EK
Willem
Hallo allemaal,
Goed het volgende is gedaan, 4 nieuwe bougies erin ,toch voor de zekerheid. Helaas geen effect.
Dus de onstekeings module bij de sloop op gehaald om tekijken of dat het was.
Met uitbouwen zagen we in eens dat er een beschadige kabel tussen zat,waar ook de condensator bij op zit.
Dus kabelboompje ook vervangen tot aan de platte stekker. alleen de ronde spoel die op het asje zit met de 2 kleuren groen en geel die ook naar de module gaan is niet vervangen maar denk niet dat het probleem daar ook niet meer zit.
Helaas was ook dat het niet.
kameraad heeft ook gekeken, koppakking is uitgelsoten door versniffer. Ook is er geen lek in het circuit te vinden door hem op drukte brengen.
De vacuum probleem , er was een slang die het schutbord loopt naar het gasklephuis loopt die lek was
en 1 die naar het verdampings benzine potje links bij de wielkast zit daar zat een scheur in.
Voor de rest niks te vinden.
Benzine filter is ook vervangen dus ook daar ligt het niet aan.
Nieuwe eindemper zit er ongeveer 4,5 maand onder,
Kan ik dat nog ergens mee testen die einddemper zonder hem geheel te demonteren?
Dus helaas nog steeds geen oplossing.
Mvg
13 jaar
[quote=ovi]En ik zeg niet dat iedereen dat moet doen hé! Ik vervang ook ieder jaar de olie. Ik ben nu eenmaal een beetje maniak op dat gebied dus dat is mijn probleem!(lol)
Maar aangezien ik vroeger en nu nog veel aan oude wrakken werk waar mensen op alles besparen weet ik uit ervaring dat je bij zo'n auto's best begint bij de ontsteking!
Aangezien Mike alles vervangen heeft behalve zijn bougies raad ik bij deze dan ook aan om deze te vervangen! Als het dat niet is is dit toch geen geld verspillen? Op bougies staat geen vervaldatum hé, dus hij kan ze altijd nog gebruiken![/quote]
ieder jaar de olie vervangen bij weinig kilomters is juist wel goed.
De bougies elk jaar vervangen is waanzin.
Daarbij kun je zelf gemakkelijk zien in welke staat een bougie verkeerd .
Even de borstel er overheen en goed kijken dan weet je genoeg.
13 jaar
de bougies heb ik al lang vervangen.. dit bood helaas geen oplossing maar heb het wel uit kunnen sluiten dat het daar niet aan ligt..
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar