close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: geen druk op expantievat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 17TDL 280.000km

Als ik mijn expantievat open hoor ik geen druk meer ontsnappen. En mijn water kookt in mijn expantievat, dat soms de verdamping te zien is onder de stop door. Zou dat kunnen dat mijn kachel van mijn verwarming verstopt is? Want de leiding naar de kachel staat altijd heet en onder grote druk. En die retour , die blijft koud. Eerst werd er vermoed door het abnormale waterverbruik dat mijn koppakdichting kapot was. Maar soms blijft er altijd nog een beetje water in staan.En geen olie in het expantievat of op de olie pijl te zien.En mijn leiding naar de themostaat heeft ook geen weerstand van de druk meer , zelfs niet warm of koud
Wie kan mij helpen in dit raadsel?
Dank

Geplaatst door

edtje1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

IK heb een nieuwe dop gekocht en erop gezet. Nu heb ik weer druk. Maar sinds toen heb ik een grote hoeveelheid witte rook als ik start. Daarvoor was dat niet. Mijn leiding van thermostaat naar radiator staat heet en heel sterk onder druk. en de rest allemaal koud en zonder druk.En als ik rij is die rook weg
Wie kan mij zeggen , wat mijn probleem zou kunnen zijn. Ik ga wel vandaag een andere thermostaat kopen en die plaatsen. Zou dan het probleem opgelost zijn ?

En als ik de motor stil leg,en dan wil starten start die nietmeer, Gewoon een klik en gedaan . Met meerdere keren te proberen te starten gaat hij in gang. Zou dat de altornator kunnen zijn?

edtje1 0

17 jaar

Ik wilde al zeggen blijf niet doorrijden en vervang de thermostaat, want als het water kookt kan dit gevolgen hebben voor de koppakking.
De witte rook duidt op een door geslagen koppakking, is koelwater/vloeistof dat verdampt.

Nee ligt niet aan de alternator, maar aan de compressie die de motor net niet genoeg heeft doordat de koppakking is doorgeslagen.

TheoStek 0
badge

17 jaar

Dank U TheoStek , ik heb een nieuwe themostaat gezet. En nog als ik start witte damp , en als ik even rij is die weg. EN mijn expantievat is daar na leeg. Maar die leiding van de thermostaathuis naar de radiator staat nogaltijd gespannen. Zou mijn radiator verstopt zijn. want de andere 2dikke leidingen zijn altijd koud. En zo ja , hoe kan ik die dan ontstoppen. En mijn ventilator gaat perfekt

Dank en een fijn weekend

edtje1 0

17 jaar

Dank u allen.Maar het kwade is geschied. Mijn koppakking is stuk. Om een niewe is mij geen probleem. Maar een nieuwe cilinderkop erbij is mij te duur geworden . IK zal hem van de hand moeten doen . Jammer en dat maar op 280000 km .
Ik wou al een nieuwe pakking steken , maar de garagist zei dat mijn kop niet te vlakken valt . Daar het zich om een 17dtl gaat. Anders klaarde ik de klus zelf. Jammer

edtje1 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.