Ik zoek een goede suggestie om mijn luie turbodiesel weer wat vlotter te krijgen.
Hij loopt goed en ook nog zuinig genoeg, maar hij mag weer wat pittiger van mij.
Zou er iets dichtgeslipt zitten?
Alle tips en trucs welkom, aub geen te technische hoogstandjes.
Ik ben wel een enthousiaste Opelrijder, maar geen monteur.
Gegroet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja ik weet niet of je wel eens in andere met de zelfde motor gereden hebt, maar dit zijn zowiezo geen sneheids wondertjes..
dan nog te bedenken dat een Vectra wel wat weegt, de motor al enige slijtage zal hebben..
Zo kunnen wel heel zuinig rijden bij op de goede ''manier'' rijden.
zuiniger als VW TDI's in ieder geval...
Willem
Het gaat om een 1.7 td Astra F station 1996.
Er zal toch wel een tip van een handige technieker zijn die me kan vertellen hoe ik mijn motortje een beetje pittiger kan laten lopen?
D'r hoeven geen 50 pk's bij, ik ben al met minder tevreden.
14 jaar
haha, excuus
Ja blijft dezelfde motor..
er zijn wel dingen aan te doen, maar dat heeft aardig wat voet in de aarde..
Je kan wel eens het inlaat bekijken, zal wel eens ernstig vervuild kunnen zijn, en dan de EGR eens reingigen of afdoppen..
Willem
Effe een Vraagje??
Is dit een X17DTL of een X17DT??
Die X17DTL is zeker niet erg spannend, deze is slechts 68pk, maar wel heel zuinig
hierbij is enkel de turbo geplaatst om het verbruik te drukken, en de uitstoot te verminderen..
Bij deze motoren kan je zowiezo niet veel knoeien, deze kunnen er niet goed tegen
De X17DT is een ander verhaal, dat is een heel andere motor, namelijk een van Japanse makelij (van GM dochter Isuzu), deze kan je vrij eenvoudig over de 100pk krijgen als je wil.
maar dan moet je wel kennis van zaken hebben.
Willem
Eddy,
Ik neem aan dat het een TD is ?
Je kan hierbij wel de roetstop iets indraaien, met iets bedoel ik niet de halve bout maar de zegelring weg slopen, controlmoer een slag los maken en de bout 180 graden naar binnen draaien, dan het stationair toerental iets terug stellen omdat hij wat harder gaat lopen, rij een rondje en kijk maar eens hoe hij dan gaat..
Iets goedkopers kun je niet doen, resultaat in 5 minuten..
Als je deze schroef iets naar binnen draait, krijgt hij wat meer brandstof, niet te ver naar binnen draaien anders gaat hij zwart roken en krijg je problemen met de apk..
Ook zou je de turbodruk eens kunnen controleren..
De roetstop is deze op de foto, jou opel heeft dezelfde maar als voorbeeld zie :
[url=http://img443.imageshack.us/i/47572495.j...][img]http://img443.imageshack.us/img443/7639/...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
Bedankt voor jullie reacties,
Stefan
Ik zal een bevriende monteur eens vragen of hij het voor mij wil proberen. Ik als leek, moet er natuurlijk zelf vanaf blijven.
Ik laat je weten of het wat heeft uitgehaald.
Groet
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar