Als ik 150 km/h ga rijden, licht het Check Engine lampje op en neemt het vermogen drastisch af en valt de auto terug naar 130 km/h. Met accelereren daarna is de turbodruk weg (noodloop programma ECU?). Na de motor uit- en aanzetten is het lampje weer uit en is het vermogen weer terug. Aanwezige storingscodes ODB: P0105, P0400 en P1100. Na het wissen komen de storingscodes weer terug. Het lampje wil ook weleens gaan branden tijdens een constante snelheid van bijvoorbeeld 100 km/h.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oliepeil,luchtmassameter,vacuumslangen/vacuumkleppen.
Bedankt voor de reactie.
Hoe kan de luchtmassameter gecontroleerd worden ?
20 jaar
het makkelijkste is hem even te wisselen met een goede donor wagen..
heb hetzelfde probleem gehad, volgens de opel kon het de luchtmassameter, retourleidingen, of de turbodruksensor zijn. alles vervangen maar probleem bleef aanwezig. er zit rechts tegen het schutbord een sensor met twee vacuumslangen er op deze vervangen, probleem opgelost.
Je kunt even meten wat je luchthoeveelheid per slag is!!
Hiervoor moet je wel een uitleesapparaat hebben. Normaal stationair ong. 350g/pslag en als je gas geeft moet hij oplopen naar ong 700 tot 800! Toevallig vanmiddag nog 1 verv. In deze auto zaten 2 storingen nl kritische systeemstoring. Deze auto trok ook niet meer. Luchtmassameter kwam met gas geven niet hoger dan 400! Het kan zijn dat hij soms wel goed trekt, dat deed deze ook! Succes.
Wel eens gedacht aan een vuile luchtfilter??
20 jaar
De storing is opgelost door het vernieuwen van de luchtmassameter. De gemeten luchthoeveelheid was max. 500 g/slag en is nu 900 g/slag. Iedereen bedankt voor de hulp!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar