ik heb een nieuw mechaniek gemonteerd. probleem is dat de
ruitenwissers verticaal staan in de ruststand. de motor draait
links om dus de bladen anders monteren heeft geen zin. het verleng stuk naar de rechterruitenwisser is helemaal gestrekt in de ruststand. als ik de motor rechtsom kan laten draaien ben ik
van het probleem verlost ( zoja welke kleur draden zijn van de
stekker, dan kan ik ze ompolen ). zoniet wat is dan de ruststand?? bovenin soms... wat kan ik het beste doen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ompolen moet je niet doen...krijg je problemen mee en dit kan ook niet. je moet de bevestiging op de motor verzetten. in ruststand moet de motorlip tussen 2 pijltjes staan op het bevestigingshuis.
wat is de bevestiging is dat het messingkleurig profiel dat je
op het motorhuis bevestigd en wat meedraait. en wat is het bevestigingshuis ( platte gedeelte van het mechaniek soms )
20 jaar
het gaat om het korte stangetje die met een moet 13 om de motoras vastzit...als je deze hebt losgehad klopt de afstelling niet meer. dit moet zo en niet anders. deze moet tussen de tekens staan op het bevestigingshuis, dus inderdaad het gedeelte waar de motor met 3 of 4 boutjes aan het mechanisme vastgeschroeft zit. je moet eerst de ruitenwissers in ruststand zetten voordat je de boel demonteerd. anders gaat het alsnog mis. in jou geval dus verticaal.
dus als ik het goed heb begrepen, ruitenwissers in de ruststand
zetten. contact af. moer 13 ( middelste ) losdraaien en de
het kleine stangetje tussen twee pijlen zetten. en dan de keet
weer vastdraaien ?
20 jaar
jawel...denk om je vingers en wagen van contact.
moet te doen zijn dacht ik toch..
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar