Ik heb hier een Vivaro die weinig vermogen heeft, hij rookt ook heel erg.
foutcodes uitlezen geeft geen oplossing.
als ik onbelast gas geef voel ik de slang van de intercooler dik en hard worden, dus de turbo werkt en de slangen zitten allemaal erop.
ik heb de EGR, gasklephuis en slang van cooler naar turbo al gereinigd ( waren extreem vuil ) dit helpt niets
er zit ook heel veel roetaanslag in de motorruimte, vooral bij inlaatspruitstuk.
met rijden voel ik de turbo niet inkomen, maar hoor wel blazen onder de kap.
heeft iemand hier een oplossing voor ?
Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit je uitaatcat niet dicht? klepdeksel tevens inlaatspruitstuk niet gescheurd in de rechtervoorhoek?
Probeer de EGR eens af te sluiten, Deze kan ook de de turbo druk de uitlaat in blazen.(Klep blokkeren van binnen) Stekker los nemen is niet voldoende.
MVG Bert
100% gescheurd kleppendeksel / inlaatspruitstuk
Net van de week mijne vervangen ongv 4/5 uur werk
verstuivers moeten er ook uit als je geluk hebt zoals ik gaan ze er makkelijk uit.
Symptonen waren het zelfde geen vermogen en veel zwarte rook (niet verbrande diesel)
Als je luchtmassa meter stuk is heb je geen rook ontwikkeling
Klepdeksel was van voor de auto staand links voor open gescheurd.
precies op de naad en in de ronding ff een schoevendraaiertje er tussen en je weet het.
Prijs Bruto 316,50 Ex BTW
Geen pakking set nodig nieuw deksel zitten seals al op.
levertijd 3 dagen niet op vooraad in nederland.
mogelijk bij renault staat nl renault in de deksel.
Als deksel er af is kan je gelijk het huis van de EGR klep aan de binnenkant schoonmaken (uit krabben en de stofzuiger erin)
vr grt Gerard
13 jaar
Probleem was idd. gescheurd inlaatspruitstuk, klant heeft auto ingeruild.
bedankt,
Ron
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar