Ik heb problemen met mijn ascona c .
geen vonk op de bougie.
1 ) eenheids module vervangenen.
2 ) wel stoom op de bobine.
heb 2 andere aangesloten geen resultaat.
3) de ontsteking is zonde contact punten .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draait de rotor wel tijdens het starten ? Plastiek nokje kan zijn afgebroken . Even testen !
Het is een bosch ontsteking neem ik aan ?
De verbinding met de ontsteking heeft een 3 polige stekker , Maak met de middelste contact met massa met het contact AAN.
Houd de bobinekabel bij een massapunt . Er moet nu een krakende vonk over springen.
Als dit het geval is dan is de hallgever onder de rotor defect . Het is te repareren, maar een ander halen (sloop ) is vaak goedkoper.
Succes.
De ontsteking testen kan ook simpeler, sluit een bougiekabel met bougie op de bobine aan. Leg de bougie aan massa en start de motor als de bougie een regelmatige vonk geeft dan zijn 9 van de tien keer rotor en verdeelkap aan vervanging toe.
5 jaar
Zo juist ff getest zoals in de eerst reactie omschreven is .en inderdaad de vonk slaat over.en zeker als je geen geisoleerde spannings zoeker gebruikt.
dus op na een andere ontsteking .
word vervolgd .
5 jaar
Vandaag een andere ontsteking geplaatsten nog steeds geen
vonk.
5 jaar
Rotor en verdeelkap ook mee vervangen?
5 jaar
Getest op :De ontsteking testen kan ook simpeler, sluit een bougiekabel met bougie op de bobine aan. Leg de bougie aan massa en start de motor als de bougie een regelmatige vonk . Geeft dan geen vonk.
Tevens getest op de eerste reactie van Punt. geen vonk maar wel stroom (spanning )
5 jaar
Rotor en verdeelkap zijn nog niet heel lang vervangen
ik heb een andere verdeelkap geplaats geplaatst en geen verandering
De kabel ( 3 polige stekker ) van de ontsteking door gemeten op breuken ,die zijn goed .
Zou het mogelijk zijn dat de andere onsteking ook kapot is ?
5 jaar
Maar ik krijg wel stroom op de bobine ,dus mag ik er van uit gaan dat de schakelaar achter het contact slot wel functioneert
5 jaar
In het huis van de ontsteking draait een kapje met uitsparingen rond .. Dit beweegt tussen een Hall element .
Met hulp van een spanning maakt deze er een blokpulsje van . Dit kan jij imiteren door het middelste stekkertje aan massa te tikken of krassen ,dit kan aan het motorblok. Dit met contact aan en de bobinekabel een cm vanaf massa houden.
Dit is gewoon een test om uit te sluiten wat de oorzaak is. Ook de module bij de bobine kan stuk door lang het contact aan te laten staan zonder dat de motor draait.
Hij is daar tegen beveiligd maar uitzonderingen komen voor.
Zoek de fout en succes.
De eenheidsmodule is vervangen
Zoals je hebt uit gelegd met de 3 polige stekker ,heb ik gedaan.
geen vonk ,maar hevige stroom stoot gevoelt in de vinger.
Tevens wel raar dat een andere ontsteking ,het zelfde probleem blijft geven.
5 jaar
Ik verdenk toch de bobine want een bobine levert zo'n hoge spanning dat als je met de kern van de bobinekabel in aanraking komt wel even onzalige kreten gaat uitten en met wat pech je hoofd tegen de motorkap stoot.
5 jaar
Het probleem is op gelost.
Na 2 ontstekingen te hebben gemonteerd bleek de derde uitstekend te werken.
Dus inderdaad de hallgever was bij 2 ontstekingen kapot.
5 jaar
Nu nog even afstellen of zet deze zoals de afdruk van de bevestiging aan gaf .
Heeft de ontsteking nog een vacuumdoosje? Gingen vaak lekken . Automaat of handbak heeft een verschil in vervroeging let daar op .
Vr. Groet.
jep met vacuum en handversnelling
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar