Het eerste echte mankement in de 11 jaar dat ik deze auto heb!
Er zat een rafel in mn gaskabel waardoor het gas bleef hangen.
En vind maar eens een nieuwe gaskabel voor een automaat,heel kort,anders als een handbak.
In dronten op het Opel treffen eentje gevonden die aardig in de buurt komt,is een paar cm langer.
Nou heb ik m zo afgesteld dat het toerental bij stationair goed is.
De pest is alleen dat nu de bak veel te laat (pas bij 5000 toeren) opschakelt,en ook met een klap,niet goed dus.
Het idiote is dat als je m koud start hij de eerste paar keer WEL netje op het juiste moment schakelt,wordt ie iets warmer,dan is t meteen mis.
Ik geloof niet in een mankement in de bak,omdat het nu ineens optreedt.
De kabel loopt van het gaspedaal af naar een heveltje,dat bedient tevens de gasklep,en vanaf datzelfde heveltje loopt weer een kabel naar de bak (voor de kickdown lijkt me).
Heb ik ergens wat gemist,kan er een vacuumslang ergens lek zijn?
Ik kan niks vinden ,en dit wordt dus ook niet beschreven in de olyslager.
Ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar krijg m niet goed,ben er nu al zo flauw van dat ik de neiging heb om m om te bouwen naar handbak,maar ja,automaat rijdt zo fijn!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het stationair toerental dien je niet af te stellen middels het strakker of slapper te stellen van de gaskabel. Dat dien je te doen met de aanslagschroef van de smoorklep of met de luchtomloopschroef i.c.m. de co-schroef.
In warme, stationaire toestand zal er dus speling op de gaskabel moeten zitten.
Als dat correct is, dan dien de de kabel richting automaatbak af te stellen, de zgn. kickdown kabel.
Deze moet zo afgesteld staan, dat je deze juist door het zware punt heen trekt om het moment dat je nog net geen volgas hebt met het gaspedaal.
Lijkt mij inderdaad eerder een vacuum probleem Patrick, niet ergens een slangetje losgeschoten bij het monteren van de gaskabel? Kom anders even langs, dan kijk ik even.
Groeten Nico.
@moderator: Aan de afstelling van de carb is niks veranderd,ik heb m nagenoeg zo gesteld zoals de oude kabel ook stond,auto start ook gewoon goed,choke werkt goed.
@Nico,wat loopt er qua vacuum dan naar de bak?? Kon het nu in het half donker niet echt zien.
Wellicht vandeweek als ik wat vroeger uit het werk ben eens kijken met meer licht..
Eventueel als je er dan bent en ik kom er niet uit rij ik zaterdag wel ff langs.Bedankt aan jullie beiden voor het meedenken alvast!!!!
10 jaar
Het is opgelost!
Na uitvoerig de auto bestudeerd te hebben,geconcludeerd dat de bak absoluut niet met vacuum gestuurd kan worden,aangezien er niets zit!
Het ,moest dus wel in de gaskabel zitten.
Nu zit er een heel leuk mechaniekje met een kunststof houdertje aan het begin van de kickdownkabel,daar kan je de kickdownkabel mee stellen (heel vernuftig trouwens!) en na een 3 tal standen geprobeerd te hebben om te kijken wat er gebeurde heb ik nu een Ascona die weer prima en behoorlijk schokvrij schakelt. Al met al weer tevreden dus en ik kan dus deze zomer weer heerlijk van mijn fijne Ascona automaat genieten!
Bedankt nogmaals voor het meedenken!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar