Beste Mensen
ik heb zins kort een probleem met het stationair lopen van de auto
starten doet hij vlot met behulp van gas geven onder het starten
als hij start loopt hij beroerd na een paar keer een beetje gas geven word
het beter mijn ecometer staat op een kwart in het groene gedeelte en stottert wat
heen en weer als ik een rondje rij en zet hem weer neer en zet hem uit heb ik het zelfde
probleem dus warm en koud geen verschil de motor stottert klein beetje ook bij beetje gas geven
blijft dit zo nu heb ik wat kleine droogte scheurtjes gevonden in mijn carter ontluchting slang die op het klepdeksel zit
bij het er afhalen van deze slang drupte er benzine uit?? wie kan mij hier bij helpen heb de rotor en verdeelkap al vervangen
geen verschil
Met Vriendelijke Groet David
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me niet dat er uit de carterventilatieslang benzine drupt. zal olie met vocht zijn.
Hoe zijn de bougies en de kabels ?
Vervuilde carburateur is een mogelijkheid.
Valse lucht is met remreiniger te constateren , pakkingen van spruitstuk endergelijke inspuiten en letten op het motortoerental of dit veranderd.
de bougies zien er nog zeer goed uit en zijn vorig jaar vervangen de kabels zijn wat ouder
maar zijn ook nog goed en als het een vervuilde carburateur is is dit op te lossen met cleaner
die je in de tank kan gooien?
M.V.G David
10 jaar
Dat is meer voor injectie motoren , of er moet expliciet op staan dat het ook voor carburateurs is.
Je hebt ook spuitbussen , waarmee je de carburateur inwendig kunt reinigen.
Het beste is natuurlijk uit elkaar halen en goed schoon maken , maar dat is niet voor iedereen weg gelegd om dat met goed gevolg af te ronden.
Ascona C met een 16SH motor, neem ik aan?
Hier zit dan zo'n super carburateur op: VarajetII. Pokkedingen.
Valse lucht komt meestal langs het asje van de smoorklep in de carburateurvoet: die lubberen allemaal uit. Vaak te herkennen aan een moeilijk afstelbaar stationair toerental.
Slecht aanslaan kan 2 oorzaken hebben:
1. de chokeklep werkt niet (goed). Deze blijft dan vaak open staan bij koude motor i.p.v. dicht te gaan. Oorzaak: klep vast of een gebroken bimetaalveer.
2. Het membraam van de pulldownklep is ( bijna zeker ) lek. Die gaan ook allemaal stuk. Het gevolg daarvan is dat na het aanslaan v/d motor deze slecht of niet wil blijven doorlopen. Als de motor warmer wordt, wordt het vaak beter. Zit aan de zijkant v/d carburateur naast de chokebediening.
Controleer ook de vacuumdoos van de ontsteking. Ook die zijn vaak lek zodat de vervroeging niet goed werkt tijdens gas geven. Verder zijn vaak de veertjes onder de grondplaat in de stroomverdeler gammel.
Oorzaken genoeg dus.
Beste mensen bedankt voor jullie reactie zover het is inderdaad een ascona c met 16SH motor
heb ook vaak dingen gehoord over deze {pokke} cabrurateurs is er niet een oplossing voor deze caburateur
te vervangen met een ander merk of type? zit er ook eigelijk over na te denken er een calibra motor met injectie
in te doen maar weet niet hoe het met de kabelboom zit en wat ik allemaal nodig ben het liefst hou ik het bij deze motor met
een oplossing door een andere caburateur!
10 jaar
beste Kaleido dat is inderdaad niet voor mij weg gelegd om hem uit elkaar te halen
haha geen kennis en geduld voor
Groet David
10 jaar
de solexjes zaten idd in andere oudere opels Ascona, manta, kadett enz.
Informeer eens bij BCCM in Gramsbergen
Beste Christiaan
bedankt zal ik zeker gaan doen word een beetje moe van deze
carburateur en heb al heel wat slopers op gebeld maar dan waren ze al weg of
in slechte staat nogmaals Bedankt!!
10 jaar
beste mensen ik denk het probleem te hebben gevonden
op de carterslang zit een splitsing naar een kleinere slang
die naar het spruitstuk gaat de ontbrak bij mij heb er weer
een slangetje tussen gezet en draait weer als een zonnetje
vreemde is wel dat hij wel een jaar goed gereden heeft zonder dit slangetje??
ik hou jullie op de hoogte of het nu zo blijft
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar