Halo, Zit met het volgend probleem. ALs ik voor de eerste keer op een dag mijn auto start. Brandt het gele motorlampje. Hij heeft dan totaal geen vermogen en ka niet eens wegrijden. Lampje gaat uit als ik wacht en flink gas geef. Zodra die boven de 2500 teoren komt gata lampje uit. ALs ik dan wegrijd doet die steeds branden als ik onder de 2500 toeren kom en verdwijnt zodra ik boven de toeren kom. Dit doet die zon circa paar minuten tot motor warm is en dan brandt die niet meer. Tot ik lange tijd 80 rijd dan gaat die soms heel even paar sec aan. Heb dit probleem al veel vaker gehad en is ook al van alles aan gebeurt. Alleen kan ik nu gewoon niet wegrijden en rookt die heel veel als die voor eerste keer start op een morgen. Volgende is er aan gedaan. EGR afgedopt door middel van stokje in vacuumslang. Luchtmassa meter vervangen. Na problemen dat die lampje hele tijd brandde. Hele inlaat traject + egr schoongemaakt. Inclusief wervelkleppen. Is al diverse malen uitgelzen en geeft steeds storing EGR aan. Vorige keer verdween die storing door luchtmassa meter te vervangen. Maar nu konmt die steeds paar sec terug. HEb ook al vcacuumslangetjes omgedraaid die van egr met die wervelklep. Maar dan loopt die bij elke versenlling beroert. Nu alleen in 1 als die koud is. Wie o wie weet de oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pascall,
Volgens mij kun je bij dit type de egr klep niet afdichten.Het motormanagement systeem geeft dan een storing en dat is wat jij ziet.
Waarschijnlijk heb je iets te veel gelijk gedaan of gewoon pech, egr weer vrijmaken en kijken welke storing je overhoud zou ik zeggen.
Wim
Hallo,
Kijk de vacuum slangetjes eens goed na.
Heb de zelfde problemen gehad als u.
Niet zo erg dat ik niet weg kon rijden, maar wel dat lampje bij laagtoerental ging branden.
In de buurt van de turbo was en een piepklein gaatje gesmolte door de hitte van de turbo.
Dat zat bij mij in de buurt van een t stukje, dus kon hem inkorten.
Kijk het even na. wie weet......
Succes,
Kees
17 jaar
IK ga morgen als ik tijd heb idd vacuumslangetjes controleren. De egr dichten heeft geen nadelen als mede ook geen voordeel opgeleverd. Lampje brande op precies dezelfde tijden. En als er idd een storing kwam zou die toch hele tijd branden. Laat egr wel dichtzitten aangezien het geen nadeel heeft.
17 jaar
Lijkt mij ook,
Geef je aardige kans met het vacuum circuit.(met m'n vacuum ervaring;)
Groeten
17 jaar
Oke heb alles gecheckt weet niet waar ikl meot zoeken heb geen lekkage kunnen vinden. Het rare is wel als ik alle slangetjes verwijder of omdraai dat die steeds anders reageert op gaspedaal. ALs ik alles loshaal dan rijdt die eignelijk ook nog steeds. Komt geen storing dan. Is dat raar of wat kan ik nog probren. Heb mijn egr weer vrijgemaakt.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar