auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Gesprongen distributieriem 1.7d

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7d

Hallo,

Weet iemand wat over de afstand tussen de zuigers en de kleppen. Waterpomp bij mijn astra is vastgelopen gisteren in Duitsland en de riem heeft gesprongen. Nu zegt de monteur dat de reperatiekosten 180e bedragen maar hij kan me niet garanderen of de motor zal starten. Wat is de wijsheid? Doen?

HELP !

Geplaatst door

Witek12275 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk; dat zijn nog eens monteurs. Die weten wèl de prijzen, maar of de motor nog draait is een vraagteken......................................





Ik denk dat de monteur bedoelt: een nieuwe riem monteren (bij een onderhoudsbeurt) kost 180,- euro incl. montage.

Bij een vastgelopen waterpomp is het natuurlijk anders. Démonteer de waterpomp en plaats een nieuwe. Riem vernieuwen, en draai met de hand je motor minimaal 2x rond. Als je geluk hebt, is er geen klep krom (of erger).

Bij pech kan je zomaar een andere motor moeten monteren.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Als het nog de oude opel-motor is breken altijd alle tuimelaars. Dit is redelijk te verhelpen maar er gaan vaak ook klepstelen krom tot gebroken klepgeleiders aan toe. Als dit rijdend heeft plaats gevonden zou ik zeggen want de nazorg als de motor eenmaal loopt zijn niet te overzien. Afstand tussen klep en zuiger is +- 1.5 mm. Ga maar na als de klep 8mm is ingedrukt. Bij een ford 1.6 of 1.8 wordt de nokkenas in drieen gebroken . Groeten .

Punt 65
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.