Hallo allemaal.
Een nichtje van mij heeft haar 1e auto gekocht. En natuurlijk ook nog zonder garantie i.v.m haar budget. En om het helemaal mooi te maken heeft ze ook nog iemand meegenomen tijdens de proefrit die te weinig verstand had van auto's.Ook de proefrit is niet helemaal gegaan zoals word aanbevolen. Ze is wel op de snelweg geweest maar niet boven de 100km/h. omdat ze dat niet zo goed durfde voor het eerst alleen achter het stuur. Natuurlijk is het allemaal dom om het zo te doen ,maarja het is nu eenmaal een feit.
Nu is ze voor het eerst op de snelweg boven de 100km/h geweest en de auto trekt dan bij gas loslaten gewoon hard naar links of rechts. Net op zo'n manier dat je met brede banden onverwachts tijdens hard remmen in een spoor terrecht komt. Dan heb je dat ook wel eens dat je het stuur goed vast moet houden. Nu heb ik zelf( ben geen monteur) gereden met de auto en ben me werkelijk kapot geschrokken zo hard dat hij opzij trekt.
Op het moment dat het gebeurd lijkt het net een kart zo direct dat hij opzij trekt.
Tijdens het ritje wat ik gemaakt heb heb ik dit gemerkt:
stuur trilt niet, bij geen enkele snelheid
auto trekt ook niet naar links of rechts , ook tijdens het remmen niet of optrekken
schokbrekers lekken niet en voor zover dat je dat goed kan controleren zijn ze ook goed door op het spatbord te duwen veert 2á3 keer
Ook de remmen zitten niet vast, de wielen draaien gewoon rond nadat de auto op gekrikt was
ook is er niks wat zichtbaar krom is.
Dus : boven de 100 km/h trekt hij hard zijdelings bij gas los laten en stuurt dan op dat moment heel instabiel en heftig.
Alvast bedankt voor de moeite en hopelijk is het geen dure reparatie dan kan ik ze misschien helpen
met vriendelijke groet
Jack
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer met de auto op de grond en op de handrem of je de voorwielen naar voor en achter kan rollen . Zet daarbij een kruissleutel op een van de bouten. De balk onder de radiateur kan ernstig verzwakt zijn door roest.
controleer de onderste motorsteun met bandijzer. Originele velgen ??????? bredere zijn bijna altijd naar buiten uitgebouwd en dat geeft reactie. Groeten.
Dank je wel voor de snelle reactie,
Ik heb de auto ook opgekrikt gehad achter het moterblok op een steun, Bedoel je deze ?
En als het de balk is onder de radiateur dan is het nog gevaarlijk ook??!! Ze is er nu mee naar haar werk ! Ik ga vanavond wel even naar haar toe om de rest even uit te proberen.
Ik laat het wel horen als ik meer weet,
met vriendelijk groet
jack
12 jaar
Motor heeft maar 3 steunen .Als de onderste slecht is of los zit .schudt het blok te veel bij gas loslaten. Test ook de reactie-armen van de voorwielen. Gebruik een bandenlichter om kracht te zetten . Groeten.
Hoi,
ben naar de garage geweest heb daar de situatie uitgelegd. Zij hebben eerst een proefrit gemaakt en de auto toen op de brug gezet.
Na controle van de eerder genoemde punten is besloten om de wielen te wisselen kruislings van voor naar achteren. het probleem is nu weg.
bedankt voor de tips en het advies
groeten jack
12 jaar
Let dan eens op de ET waarde van de velgen en de band en velgbreedte. Er worden ook bij Corsa´s verschillende velgen gebruikt .Hoe lichter de motor hoe smaller de velg. Groeten.
is opgelost door nieuwe velgen en andere soort banden te monteren
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar