Opel Corsa: HELP! Starter + Alternator + Benzinepomp + Koppeling

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3 CDTI 70 pk

Beste forumleden,

Ikzelf ben in bezit van een leuke Opel Corsa 1.3 CDTI 70 pk Cosmo-uitvoering en heb er ondertussen (in oktober vier jaar oud) net de 100 000 km-grens mee overschreden. Het heeft me wel een breuk gekost aan nieuwe onderdelen en dat al sinds het begin.

Ik kom bij jullie aankloppen omdat ik niet meer weet wat ermee te doen? Weer eens repareren of gewoon verkopen ... Het is nochtans echt een leuke auto, als hij rijdt. En maakt de garage me geen blaasjes wijs?

Sinds het begin is de alternator reeds 2 keer vervangen. Een keer binnen garantie en nog een keer op mijn kosten. Dit was toch zeker meer dan 500 euro.

Daarna begon de dieselpomp te lekken op de koppeling waardoor ze allebei moesten vervangen worden. De garage had 20% afgedaan op de onderdelen, maar de rekening was toch nog 1800 euro.

3 maanden geleden werd de starter vervangen, dit op kosten van de garage uit "commerciële overwegingen". Nu is die starter weer kapot en hebben ze mij weereens mogen takelen. Ik was al op weg naar de garage, dus die takelrit was maar 300 meter lang. Deze keer moet ik de starter wel betalen ondanks een garantie van 2 jaar op onderdelen. Dit kost mij 765 euro. Waarom krijg ik enkel garantie op onderdelen die ik betaald heb. Ze zeggen in de garage: "Je hebt 2 jaar garantie op onderdelen." Maar ze zeggen niet dat dat enkel geldt voor onderdelen die je zelf betaald. Ze konden 3 maanden geleden evengoed mijn starter vervangen hebben door een tweedehands-onderdeel. Hetzelfde kon gebeurd zijn met de alternator. Das geen garantie, das uitstellen van kosten tot een paar maanden later.

Ik dacht dus dat de starter werd vervangen onder garantie, maar bij aankomst hadden ze die vervangen zonder mij te verwittigen. Na een leuk verhaal van hoeveel uren ze wel gekeken hebben naar de auto en dat ze vanalles gedaan zouden hebben, krijg ik een mooie rekening voorgeschoteld. De vervangwagen en de uren zoeken naar het probleem hebben ze niet aangerekend. Het kan goed zijn dat ze alles goed onderzocht hebben, maar evengoed vertellen ze gewoon wat.

Maandag heb ik een afspraak met de garage. Wat moet ik zeggen? En zijn al die problemen nog wel normaal te noemen. Voor een simpele Corsa zijn dit enorme bedragen. Had me beter ineens een BMW gekocht...

HELP!

Met dank,

Thibaud

Thibaud

Geplaatst door Thibaud (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er schijnen inderdaad problemen te zijn met de dynamo's van de 1.3 diesels. (vrijloop van de dyanmo als het goed is) veelal worden deze vervangen voor een dynamo zonder vrijloop.


wel vreemd dat de starter zo kortachtig achter elkaar stuk gaat.

ik zou wel willen weten WAAROM en WAT er stuk gaat aan de starter.

dan kan je namelijk ook verbeter punten gaan zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.